Wereldreis recap maand #5

Reismeisje 06 maart 2016

Recap wereldreis 1

Een tikkeltje later dan normaal gesproken, maar het is weer tijd voor een nieuwe recap van onze wereldreis. Het lijkt wel alsof de tijd steeds sneller lijkt te gaan! We zijn gewoon al bijna een half jaar weg. Een half jaar! De afgelopen maand was misschien wel de allerleukste tijd tot nu toe. Man man, wat hebben we een gave dingen gezien en gedaan. Vandaag vertel ik je wat de afgelopen maand helemaal te gek was en natuurlijk ook wat een tikkeltje tegenviel.

Lachen Alles op de Galapagos. Ik kan echt niet in woorden uitdrukken hoe ontzettend gaaf onze 2 weken op de Galapagos waren! Wat een bijzonder en uniek stukje van de wereld zeg. Vooral de laatste 4 dagen op Isla Isabela waren de max. Daar liepen we ’s ochtends met ons handdoekje naar het strand, zwommen met pinguïns, lagen naast een groep zeeleeuwen, spotten kleine haaitjes in de baai én speelden we met een jonge zeeleeuw in het water. Klinkt toch te gek? Echt een enorme highlight van onze reis tot nu toe!

Recap wereldreis Valle de Cocora

Lachen Hiken in de Valle de Cocora in Zuid-Colombia. Zo’n 1.5 week geleden reisden we Colombia binnen. Een land dat al jaren hoog op mijn bucketlist staat. En ondertussen is ook duidelijk dat dat helemaal terecht was! Wat een superleuk en mooi land is dit zeg. Ik vond de daghike die we door de Valle de Cocora bij Salento maakten echt prachtig. In ongeveer 6 uurtjes loop je door groene weilanden, weelderige jungle, langs idyllische riviertjes en heb je het ene gave vergezicht na het andere.

Recap wereldreis Huaorani

Lachen Verblijf bij de Huaorani in de Amazone. Samen met familie zijn we 4 dagen bij een authentieke stam in de Ecuadoraanse Amazone verbleven. De Huaorani. Hoewel de eerste dagen wat minder authentiek leken dan we hadden gehoopt, was met name de laatste dag onvergetelijk. Uren dobberden we de chocoladebruine rivier af, we ontmoetten onderweg echt authentiek levende Huaorani en we kampeerden midden in de jungle. Te gekke ervaring!

Medellin voetbalwedstrijd2

Lachen Voetbalwedstrijd in Medellin. Man! Dat Medellin zo’n relaxte en leuke stad zou zijn, had ik echt nooit verwacht. Je denkt toch al snel aan Pablo Escobar en onveiligheid. We zijn 3 dagen in Medellin geweest en ik vond het echt een superleuke tijd. Het allerleukste vond ik de zondagavond. Toen zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest. Medellin – Cali. Hi-la-risch! Die Colombianen weten wat feesten is! 90 minuten lang muziek, zingen en dikke pret. Superleuk om een keer mee te maken.

Roepen Voor de derde keer in Quito. Quito is niet bepaald mijn meest favoriete stad in Zuid-Amerika. Afgelopen maand kwamen we er echter wel voor de derde keer. De eerste keer was om Quito zelf te zien, de tweede keer als tussenstop en de derde keer om naar de Galapagos te reizen. Hoewel we ons uiteindelijk best vermaakt hebben, had ik die derde keer in Quito wel over willen slaan.

Recap wereldreis Popayan

Roepen Koloniale stad Popayan in Colombia. Onze eerste stop in Colombia was in Popayan, ook wel de witte stad genoemd. Het heeft een oud koloniaal centrum dat best ok is, maar ik had er eerlijk gezegd een tikkie meer van verwacht. Het was een relaxt begin van onze reis door Colombia, maar ik zou het niet als bestemming op zich aanraden.

Dat waren de grootste high- en lowlights van de afgelopen maand reizen. Eigenlijk was het bijna allemaal alleen maar gaaf. Echt een leuke maand! De komende maand zullen we grotendeels nog in Colombia zijn en staan een 4-daagse hike naar Ciudad Perdida en Cartagena onder andere op de planning. Daarna gaan we voor een weekje naar Trinidad & Tobago. Ik ben benieuwd! Herken je één van mijn high- of lowlights?

#wereldreis #RTW #backpacken #ecuador #galapagos #colombia

3 reacties

• Manon

06 maart 2016 om 08:23

Colombia is zo gaaf, ben er vorig jaar een maand geweest. Ik mis el cocuy op je lijstje, ik zou dat zeker niet overslaan:)! Mocht je nog +/- 5 dagen over hebben dan is een oversteek naar panama via de kuna yala eilanden echt echt echt een aanrader (Sam blas advantures)!

Fijne reis nog!

• Reismeisje Manon

06 maart 2016 om 13:04

Owwww, El Cocuy zou ik graag heen willen maar dat gaat nu helaas niet meer lukken. We komen zeker nog eens terug!

• Sander

06 maart 2016 om 10:03

Heyyy, een sportwedstrijd! Daarover lees je vrij weinig over in reisblogs, magazines en zo. Maar als je tussen de normale bevolking kunt komen, is een sportwedstrijd juist een mooi middel. Mensen zijn helemaal vol van hun club en willen dat graag aan je laten zien! De stadions zijn de kathedralen van de 20e en 21e eeuw en daarom alleen al proberen wij elke vakantie wel een wedstrijd of desnoods een stadion te pakken van sport nummer 1 van het land (in Colombia voetbal dus ;-) ). Dus gaaf dat je dat gedaan hebt!

• Reismeisje Sander

06 maart 2016 om 13:05

Yes, helemaal eens :-). En het was echt een superleuke ervaring!!

• Jessica

06 maart 2016 om 14:51

Valle de Cocora is inderdaad ontzettend mooi, vooral als het niet mistig/regenachtig is. En geweldig dat jullie ook uitgerekend bij een wedstrijd tussen Cali en Medellín waren! Ik heb het zelf (nog) niet gedaan, maar ik ben erg benieuwd hoe je de trektocht naar de Verloren Stad vindt. Have fun de komende maand!

• Reismeisje Jessica

07 maart 2016 om 00:35

Ja prachtig he. Ik vond het een heel mooie regio! En die voetbalwedstrijd was inderdaad met onze neus in de boter ;-). Ik ben ook erg benieuwd naar Ciudad Perdida, we vertrekken morgen!!

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.