De reisroute de komende 2 maanden

Reismeisje 14 december 2015

Reisroute

De afgelopen tijd is er best regelmatig wat veranderd in onze reisplannen. We bleven langer hangen in Brazilië, konden onverwacht met een eigen auto door Argentinië crossen en waren op een gegeven moment wel toe aan wat minder Westerse taferelen. Die vrijheid en flexibiliteit om te on the spot te beslissen waar je heen gaat, vind ik heerlijk Lachen. Op dit moment zitten we nog in San Pedro de Atacama; de eerste bestemming in Chili, waar we vanuit Argentinië zijn aangekomen. De eerste indruk was meteen al heel erg goed! Niet voor niets zitten we hier al bijna een week. Het is gewoon zó prachtig gelegen, gezellig dorpje en er is zo veel moois in de omgeving te doen en te zien. Echt een fijne plek! Hoewel we nog steeds flexibel zijn in waar we precies heen gaan, hebben we de komende 2 maandjes ietsje minder ruimte om te schuiven. Reden: familie van Gerben komt ons opzoeken Lachen. Superleuk natuurlijk! Vandaag een artikel over de reisroute die we de komende twee maanden denken te gaan afleggen.

Deel 1: van half december tot en met half januari. Tegen de tijd dat dit artikel live staat, stappen we in de bus naar het Noorden van Chili. Doel: de nachtbus pakken richting Peru. I know, we hebben nog maar heel weinig van Chili gezien en het smaakt zeker naar meer, maar dat komt tijdens deel 2 van onze reis door Zuid-Amerika! Voor nu gaan we dus richting Peru met als eerste stop Arequipa; een gróte stad in het Zuiden van Peru, vanwaar je verschillende hikes in de omliggende bergen en bij de vulkanen kunt maken. We willen sowieso de 3-daagse hike door de Colca Canyon gaan doen. Lijkt me heel gaaf! Daarna gaan we verder naar Huacachina; een soort oase dorpje midden in een extreem droog landschap. Ik denk dat we de kerstdagen in die omgeving door zullen brengen. Vanaf daar zullen we iets verder naar het Noordwesten reizen, richting de kust van Peru. Op dit moment is het namelijk in met name het berggebied in het (Noord-)Oosten regenseizoen, dus we proberen vooral een beetje de kustlijn naar het Noorden te volgen. Machu Pichu en andere highlights komen op de ‘terugreis’ door Zuid-Amerika aan bod.

Op weg richting het Noorden van Peru zullen we op verschillen de plekken gaan stoppen, waarvan de Cordillera Blanca voor mij wel echt een highlight is. Dat is een bergketen in de Andes op een hoogte van ruim 6.500 meter (!). De landschappen hier schijnen fantastisch te zijn. Ook willen we ergens in Peru nog een week of twee intensief Spaans gaan doen, om ons steenkolen Spaans wat op te vijzelen Knipogen. Dan hebben we er de rest van de reis door Zuid-Amerika ook nog wat aan. Uiteindelijk komen we dan aan in Ecuador, waar we halverwege januari de familie van Gerben op gaan halen.

Deel 2: van half januari tot en met half februari. Ons bezoek zal zo’n 3 weken met ons mee reizen door Ecuador, waarvan we sowieso een weekje op de Galapagos eilanden gaan door brengen. Yessssss! Een droom die uit komt. Wat een supermooie plek moet dat zijn zeg. We zijn nog bezig met een soort van programmaatje voor die 3 weken, want dan willen we er natuurlijk wel alles uit halen. In elk geval beginnen we rustig in de hoofdstad Quito, die prachtig gelegen moet zijn. Ook zal een stukje Amazone op de planning staan, een bezoekje aan national park Cotopaxi, relaxt Vilcabamba en de kleurrijke markt in Otavalo. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk allemaal gaat worden! Als ons bezoek weer is vertrokken, gaan wij verder richting een land dat al eeuwen op mijn bucketlist staat. Waar ik echt hoge verwachtingen van heb. Colombia! En dan zijn we dus wel 2 maanden verder vanaf nu.

Dat is zo’n beetje de route die we de komende 2 maanden af zullen gaan leggen. Ik ben nu vooral erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips voor Peru en Ecuador. Waar moeten we vooral heen en wat moeten we vooral gaan doen? Vertel!!

#wereldreis #reisroute #RTW

7 reacties

• Anouk

14 december 2015 om 00:55

Ik ben zelf nog nooit in Colombia geweest maar ik en mn vriend zijn nu ruim 2 maanden aan het reizen door midden-amerika en hebbne alleen maar lof gehoord over Colombia! Ik ben ook benieuwd naar peru en de galapos islands.

• Reismeisje Anouk

15 december 2015 om 00:59

Ja, ik ken inderdaad ook niemand die met een negatieve ervaring uit Colombia terug komt ;-). Ben heel benieuwd!

• Marlynn

14 december 2015 om 07:15

Wij zijn afgelopen zomer in huacachina geweest! Super leuk om daar met een buggy door de duinen te crossen en we hebben zelfs geskied in de duinen heel gaaf! Ik zal de naam van het bedrijf nog even opzoeken.

• Reismeisje Marlynn

15 december 2015 om 01:00

Thanks! Heel fijn!

• Jeroen

14 december 2015 om 07:33

Ik denk dat ik alleen al in Peru me een half jaar zou kunnen vermaken. Wat een toffe dingen zijn daar te doen zeg! Geen idee of jullie voor de Inca trail al een reservering hebben staan (dat schijnt nodig te zijn) maar je zou ook voor de Salkantay trek kunnen kiezen. Zwaarder maar met hetzelfde doel en minder druk. Tenminste dat is wat ik er van begrepen heb.
    Jullie gaan het ongetwijfeld super hebben. Het ziet eruit als een erg diverse route. Zie al het moois wel weer verschijnen.

• Reismeisje Jeroen

15 december 2015 om 01:01

:-) Same here! Zo veel gave dingen die ik in de Lonely Planet alleen al zie staan! We zijn nu net in Arequipa aangekomen en dat ziet er al helemaal leuk uit.

• Sharon

14 december 2015 om 08:13

Bananas Adventure hostel in Huacachina! Dit is een fantastisch plekje in de oase waar je heerlijke yoghurtjes ter plaatsen voor je maken met lokaal fruit en andere heerlijke gerechtjes om te ontbijten of lunchen!

De 3 daagse tour is echt fantastisch in de Colca Canyon! Je kunt hem ook in 2 dagen doen, maar dan kan je veel minder genieten dus ik zou zeker de 3 daagse doen! Hopelijk zie je de prachtige condors!

• Reismeisje Sharon

15 december 2015 om 01:02

Goede tips Sharon. Thanks!

• Elizabeth - on the road

14 december 2015 om 19:23

Arequipa: Santa Catalina klooster, Museo Santuarios Andinos, de markt. Allemaal leuk! Ik zou er denk ik voor kiezen om in deze stad een Spaanse cursus te doen. Het is een leuke stad!
    Zelf had ik een 2 daagse tour naar Colca Canyon gedaan. (ik ben niet zo van het hiken) Het is in elk geval een mooie omgeving en de condors zijn echt zo gaaf! Wanneer je in Chivay slaapt, ga dan niet naar de thermen (onze medereizigers vonden het er super smerig) maar ga daarvoor in de plaats naar de lokale markt.
    Persoonlijk vond ik Huacachina echt helemaal niks aan! Er waren alleen maar toeristen en straalde echt geen gezelligheid uit! Misschien heb ik een oase geïdealiseerd :-) De buggytour en het sandboarden zijn dan wel weer leuk, maar ik ben er zo snel mogelijk weg gegaan.
    Wat ook leuk is, een toer vanuit Paracas naar Isla Balestas. Je ziet echt super veel vogels waaronder pinguïns, maar met een beetje geluk ook zeeleeuwen en dolfijnen.

Mocht je bij Cusco zijn, en je wilt graag nog mooie natuur zien, ga dan naar Puerto Maldonado. Vanuit hier kun je echt veel mooie tochten midden in de oerwouden doen. Dit staat bovenaan mijn lijstje!

• Reismeisje Elizabeth - on the road

15 december 2015 om 01:03

Dank voor je uitgebreide reactie, super. We zijn net in Arequipa en de sfeer vind ik al helemaal leuk. Morgen gaan we wat sightseeing doen, benieuwd! Huacachina hoorde ik toevallig net ook via Facebook. Nog eens goed naar kijken.

• Ellen

28 december 2015 om 22:22

Wij startten in juli 2014 onze wereldreis in Peru en brachten er 8 weken door, een fantastisch mooi land. Bezoek zeker het noorden van Peru (Chachapoyas, Cajamarca, Huaraz,...), geweldige landschappen en lang niet zo toeristisch als het zuiden. Colombia behoort ook echt tot onze favorieten!
    nozw.weebly.com

• Mascha

24 juli 2018 om 09:49

Hi Wendy,

Leuk om al jouw Peru verhalen te lezen. Ik ben ah plannen voor as december. De planning was starten in Lima en vertrek uit Santa Cruz (bolivia) al zie ik dat de tickets wel erg duur worden zo...Dus zit te denken aan alleen Peru. Heb jij ergens een route beschreven?

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.