De eerste dagen van onze roadtrip

Reismeisje 25 juli 2019

Vorige week vrijdag zijn we weg gereden. Uit Nederland. De start van onze roadtrip door Europa. Het is lang geleden dat ik zo'n soort reis maakte. Door landen waar veel van mijn jeugdherinneringen liggen. Vakanties in de Oostenrijkse Alpen en op het Italiaanse platteland. Het voelt vertrouwd en tegelijkertijd totaal anders. Met al die andere reizen in mijn rugzak. Ik ben er Europa de afgelopen jaren júist meer door gaan waarderen. De diversiteit en culturele rijkdom. Nergens ter wereld vind je op zo'n korte afstand meer diversiteit. In alles. Dat ervaar ik nu ook weer. In nog geen week tijd en na zo'n 1.100 kilometer te hebben gereden.

Roadtrip grens

Toegegeven. Afgelopen vrijdag was niet de allerbeste dag om te gaan rijden Knipogen. Schoolvakanties die startten. Nederlanders die massaal op vakantie gaan. De Duitsers onderweg er achteraan. Het liep zo. Onze eerste stop zou in Zuid-Duitsland zijn. Bij Augsburg in de buurt. Daar woont familie van Maurice. Normaal een afstand die in ruim 7 uur te doen is. We deden er nu meer dan 10 uur over... Toch vloog de tijd. Ik houd van reizen. De reis zélf. Het landschap dat verandert. Goed gezelschap. En op weg naar een nieuw avontuur. We kwamen 's avonds later aan. Een warm welkom door lieve mensen. Ik had ze al wel eens ontmoet, maar was nog niet eerder bij hen thuis. Maurice was gelijk in zijn element. Met zijn familie. Heel leuk om te zien.

De volgende dag bezochten we Augsburg met z'n tweetjes. Een stad met ongeveer 200.000 inwoners. Oud en gezellig. We hebben wat rond gelopen en lekker op een terrasje gezeten. Het was warm. Ruim 30 graden. Daarna zijn we lekker in het water geplonsd. Bij Maurice' familie. Hun huis staat om de hoek van een heerlijk watertje. Top met dit weer! En 's avonds werden we mee genomen naar een typisch Duits feest. Compleet met pullen bier, klederdracht en veel eten Knipogen. In het dorpje Friedberg. Iets waar je als toerist niet snel zou komen. Leuk om mee te maken.

Duitsland

De laatste dag in Duitsland begon ik met yoga. Aan het water. Briesje er bij. De zon die op komt. Heerlijk! De middag hebben we met familie door gebracht. Barbecueën. Geen heel goede foto, maar 't geeft wel de gezelligheid weer Lachen.

Uitzicht Oostenrijk

En toen was het tijd om weer verder te gaan. 4 uur verder richting het Zuiden. Dat werden er uiteindelijk 5.5. Naar de Ossiacher See in Karinthië. Oostenrijk. Weer een familie bestemming voor Maurice. Zijn zus en zwager hebben er een pension op een prachtige locatie. Alsof je in The Sound of Music bent aanbeland. Pension Hogt heet 't. Het ligt op ruim 800 meter hoogte en kijkt uit over de Ossiacher See. Één van die smaragdgroene meren die Oostenrijk rijk is. Supermooi is het hier. De foto is gemaakt vanaf ons balkon.

Oostenrijk top 2

Gisteren zijn we verder de berg op gereden en hebben we een mooie hike gemaakt. Zo'n 3.5 uur door de Alpen. Tussen 1.600 en ruim 1.900 meter hoogte. Lunchen met uitzicht op de ruige pieken in de verte. Het is lang geleden dat ik dát gedaan heb. In de Alpen. Er gaan er zeker nog een aantal volgen de komende dagen. Vandaag staat een bezoekje aan Ljublijana op het programma. De hoofdstad van Slovenië. Dat ligt op 1.5 uur rijden vanaf hier. We gaan er leuke dingen zien en ik neem de leukste tips natuurlijk mee! Daarover later meer Knipogen

Als je het leuk vindt ons 'live' te volgen tijdens deze trip, kan dat via Instagram. En op het blog zal ik zeker ook schrijven. Komende dagen zitten we nog in Oostenrijk. En daarna rijden we verder richten het Westen. Naar Italië. Nog zo'n land uit mijn vakantieherinneringen. Tot gauw en alle liefs!