Snapshot diary honeymoon Frankrijk

Reismeisje 04 september 2015

Als je regelmatig op Reismeisje te vinden bent, weet je vast wel dat Gerben en ik vorige week zijn getrouwd :-) . Via Instagram heb ik al wat eerste foto's gedeeld, maar op veler verzoek zal ik binnenkort een artikel schrijven met een hele lading foto's van die dag! Na het trouwen zijn we meteen vertrokken op een mini honeymoon. Want hoewel de wereldreis over zo'n 4 weken natuurlijk op het programma staat, vonden we het toch wel leuk om ook iets meteen aan het trouwen te koppelen. Verlengt het toch een beetje. En dus besloten we 4 dagen naar het Zuiden van Frankrijk te gaan. Naar de Midi-Pyrenees om precies te zijn. Naar een gebied ten Noorden van Toulouse wat naar de gelijknamige rivier de Lot is vernoemd. Heerlijk rond cruisen, lekker eten en wijntjes drinken :-) . Vandaag een snapshot diary van deze mini honeymoon!
Frankrijk 1 Daar zit ik dan hoor: de newly wed :-) . Ha! We vlogen vanuit Amsterdam op Toulouse en huurden vanaf daar een auto'tje. Heerlijk door het groene, Franse landschap cruisen.
Frankrijk 2 Eerste stop: het dorpje Saint Cirq Lapopie. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar ow my wat is dat een prachtig dorpje zeg. Gelegen in de middle of no where, op een rots die over de rivier de Lot uit kijkt. Er wonen slechts 200 mensen in Lapopie en dat schijnt in de winter zelfs terug te zakken naar nog geen 20! We hebben er heerlijk geluncht en een middagje door de 13de eeuwse straatjes gedwaald.
Frankrijk 3 Kijk nou hoe mooi!
Frankrijk 4 Daarna gingen we door naar onze eerste accommodatie; Noct' en bulle in het plaatsje Cabrerets, op ongeveer 20 minuutjes rijden vanaf Saint Cirq Lapopie. Wat een uitzicht he?!
Frankrijk 5 Maarrr het ging eigenlijk om deze dingen ;-) . Hier sliepen we namelijk in! Het zijn een soort enorme, opblaasbare koepels waar letterlijk de hele tijd lucht in wordt geblazen. Daar merk je trouwens niets van als je in je 'kamer' staat hoor. En 's nachts heb je natuurlijk een fan-tas-tisch uitzicht op de sterren.
Frankrijk 6 Zo dus :-) . Wat een plaatje he? En ik heb serieus superlekker geslapen!
Frankrijk 8 De volgende ochtend bezochten we een grotere stad in de omgeving; Cahors. Cahors bestaat uit een vrij nieuw deel en een prachtig oud centrum uit de 14de eeuw. Zeker het bezoeken waard!
Frankrijk 9 Ga als het even kan op een zaterdag naar Cahors. Voor de kathedraal vind je dan een grote versmarkt, waar allerlei mensen uit de omgeving hun spulletjes komen verkopen. Van groenten tot eigengemaakte macarones en de heerlijke kazen en wijnen. Superleuk!
Frankrijk 10 Daarna was het tijd voor een eerste echte kennismaking met de Franse wijnen uit de Lot streek :-) . Voor €5 deden we een kleine proeverij bij de zogeheten Malbec Lounge in Cahors. Malbec is de druivensoort die voornamelijk in de Lot wordt verbouwd. Zelf dacht ik eerlijk gezegd altijd dat die uit Chili kwam, maar het schijnt van origine een Frans plantje te zijn. De Malbec Lounge is eigenlijk een soort van coöperatie waar je 70 verschillende wijnen van 180 aanbieders uit de omgeving kunt proeven. Van klein tot groot. Zeker een aanrader!
Frankrijk 11 Meet Luc :-) . De eigenaar van Chateau Famaey. Op ongeveer 45 minuutjes rijden van Cahors heeft deze vriendelijke Belg zijn eigen chateau met maar liefst 35 hectare wijnranken. Hij verbouwt voornamelijk rode wijn en is erg gepassioneerd over zijn vak. We zijn uiteindelijk wel ruim 2 uur bij hem blijven hangen en kregen een uitgebreide rondleiding.
Frankrijk 12 En toen was het tijd om naar onze tweede accommodatie te gaan. Echt een uberromantisch ding vond ik zelf :-) . Hostellerie Le Vert in het kleine plaatsje Mauroux. Een soort B&B bestaande uit een handjevol van dit soort 'huisjes'. En je kunt er heeeeeeeerlijk eten 's avonds. Echt niet te doen hoe lekker.
Frankrijk 14 De volgende ochtend gingen we eerst een klein stukje fietsen in de omgeving van Mauroux. Er staan fietsen bij de hostellerie. Op zich een leuk plan, maar kleine tip; zorg dat je een goede kaart bij je hebt...Hadden wij dus niet, waardoor we vooral een heuvel met 10% daling af zijn gezoefd. En er weer tegenop moesten ;-) . Daarna zijn we naar het schilderachtige plaatsje Puy L'eveque gegaan. Ook aan de Lot gelegen en vanuit vroeger met name gegroeid door de truffels die hier veel verhandeld werden. Tegenwoordig is het een wat slaperig plaatsje, maar wel leuk om een uurtje rond te wandelen.
Frankrijk 16 Na weer een heerlijke lunch onderweg, kwamen we aan bij de volgende wijnboer :-) . Dit keer een 100% biologisch bedrijf, Les Hauts de Bonaguil. In eerste instantie leek het niet zo veel met maar 9 hectare, tot de eigenaar begon te praten. Van origine architect met een tomeloze passie voor wijn en vooral het biologisch verbouwen daarvan. Heel leuk om het verschil te zien! En de wijn smaakte prima.
Frankrijk 17 De nacht brachten we in een soort landhuis door, maar daar hebben we niet zulke goede foto's van helaas. De volgende ochtend brak onze laatste dag aan en reden we via een een toeristische B route langzaam weer terug naar Toulouse.
Frankrijk 18 Onderweg kwamen we nog dit idyllische dorpje tegen, Albas. Er was verder weinig te doen of te zien, maar het aangezicht aan de Lot is supermooi!
Frankrijk 19 Ach ja. Nu we er toch zijn ;-) . Ik drink nog wel een glaasje. We gingen lunchen onderweg bij Le Table de Haute Serre. Een tikkeltje chique voor ons, maar het eten was wederom ontzettend goed. En de wijn ook :-) .
Frankrijk 20 Tja. En toen was het tijd om weer naar het vliegveld van Toulouse te gaan en zat onze reis er al weer op. Snel gegaan, maar echt heel erg genoten. Compleet anders dan hoe we normaal reizen, maar juist daardoor ook weer extra leuk. Binnenkort volgen er meer artikelen over dit leuke reisje! Ben jij wel eens in het Zuiden van Frankrijk geweest? Spreekt het je aan?

#Frankrijk #trouwen #reien #lot

11 reacties

• Rosanne

04 september 2015 om 06:30

Jaaaa, zo leuk! Prachtig Wendy! Heerlijk genoten samen zo te zien.

• Reismeisje Rosanne

04 september 2015 om 07:52

Ja het was echt heel lekker om direct na ons trouwen even weg te gaan!

• Leonie

04 september 2015 om 06:51

Ziet er prachtig uit, en wat gaaf die halfopen koepels! Lijkt me heel romantisch om in te slapen.

• Reismeisje Leonie

04 september 2015 om 07:51

Ja he. Superleuk!

• Sandra

04 september 2015 om 06:51

Wat een mooie dorpjes en accommodaties, super gaaf! Mooi om jullie zo gelukkig te zien!

• Reismeisje Sandra

04 september 2015 om 07:50

:-):-) Lief San!

• Jeroen

04 september 2015 om 07:13

Die half doorzichtige opblaassneeuwballen zijn gaaf! Zo een wil ik ook in m'n achtertuin :-)
    Ziet er uit als een mooi reisje en lekker genoten! Top, ben benieuwd naar de rest van de artikelen. Zelf vroeger veel in Zuid Frankrijk wezen kamperen. Blijft een mooie streek en dat kun je aan de foto's ook wel zien.

• Reismeisje Jeroen

04 september 2015 om 07:50

Haha, in je achtertuin ;-). Ik had ze zelf ook nog niet eerder gezien, heel apart ook om in te liggen.

• Sieds | Sieds My Travels

04 september 2015 om 07:41

Wat een gave honeymoontrip zeg! De omgeving ziet er sfeervol en haast sprookjesachtig uit, nice. Helaas nog niet zoveel van het zuiden van Frankrijk mogen zien, maar dat gaat er vast nog wel een keer van komen, het lijkt me heel mooi! Wederom prachtige foto's.. :-)

• Reismeisje Sieds | Sieds My Travels

04 september 2015 om 07:49

Thanks Sieds. Credits voor Gerben :-). En inderdaad, binnenkort komen er meer inhoudelijke artikelen met foto's van de regio!

• Mellisa - Grenzeloosreizen.nl

04 september 2015 om 10:51

Nog gefeliciteerd! Mooie foto's zeg en dat iglo-tentje lijkt me echt super!

• Reismeisje Mellisa - Grenzeloosreizen.nl

05 september 2015 om 10:12

Ja he. Was ook echt een heel leuke, aparte ervaring. Zeker de moeite!

• Hannie

04 september 2015 om 15:17

Wat een super gave trip......Dit spreekt me/ons zeker aan, en zo lekker dicht bij huis ;)

• Reismeisje Hannie

05 september 2015 om 10:11

Haha, ja he. Zeker heel erg de moeite! Ik heb nog wat leuke adresjes voor jullie!

• Sabine

04 september 2015 om 16:28

Ik heb serieus onwijs genoten van je foto´s: echt prachtig!

• Reismeisje Sabine

05 september 2015 om 10:11

Haha, wat lief Sabine :-).

• Daphne | LiveTheLifeYouLove

04 september 2015 om 17:07

Oh wat een heerlijke paar dagen moeten dat zijn geweest. Kan me voorstellen dat het wel fijn voelt om na de trouwerij er toch nog even op uit te trekken ondanks dat jullie al bijna op wereldreis gaan. Anders is het ook direct klaar ofzo. Snap het wel ;) Jullie zien er erg gelukkig uit op de foto's! Veel geluk :)

• Reismeisje Daphne | LiveTheLifeYouLove

05 september 2015 om 10:11

Ja precies. Dit was wel ff leuker :-). Thanks!

• Caro

08 september 2015 om 08:32

Wat een mooie plekjes hebben jullie bezocht! Vooral dat dorpje Saint Cirq Lapopie en slapen in zo'n bel, wauw!

• Marcella

03 oktober 2015 om 11:15

Lijkt me een heerlijke trip, wat een fijne manier om jullie huwelijk te vieren! Groot gelijk om dat direct na jullie huwelijk te doen, wel zo fijn ook. Wat een fijne sfeervolle foto's, jullie stralen! En mooooie accommodaties! Zo'n tripje wil ik ook wel eens maken!

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.