Meest vervelende momenten op wereldreis

Reismeisje 15 maart 2016

Wereldreis momenten

De wereldreis die we nu maken is een droom die uit komt. We maken zo veel te gekke dingen mee en zien zo onwijs veel mooie plekken! Dat neemt echter niet weg dat er natuurlijk ook mindere momenten zijn. Of zelfs ronduit vervelende…Het kan niet alleen maar feest zijn natuurlijk. Vandaag wil ik jullie ook eens een andere kant laten zien van de wereldreis die we nu maken en vertel ik wat de meest vervelende momenten tot nu toe waren.

Bijna niet vertrokken vanaf Schiphol. Toen we eind september vertrokken, begon het gelijk al goed. Niet dus…Vol verwachting stonden we bij de gate in Schiphol om op het vliegtuig naar Sao Paulo, via Madrid, te stappen. Wat bleek? We hadden een bewijs nodig dat we Brazilië ook weer uit zouden reizen. Beetje jammer als je alleen een enkeltje hebt geboekt en verder niet weet hoe je reis gaat verlopen…Man wat een stress eventjes zeg! Onze mazzel was dat we via Madrid vlogen en zodoende snel een vriend hebben gevraagd een busticket voor ons te boeken op een willekeurige datum van Brazilië naar Paraguay. Dat konden we vervolgens in een mailtje laten zien toen we in Madrid op het vliegtuig naar Sao Paulo zouden stappen. Uiteindelijk hebben we dat hele buskaartje niet gebruikt, maar het was letterlijk ons ticket tot he tropics!

Bagage leek weg te zijn. Vanuit Arequipa in het Zuiden van Peru gingen we op pad om een aantal dagen door de Colca Canyon te hiken. Zoals vaker lieten we de meeste spullen achter in ons hostel en reisden we een paar dagen met alleen een dagrugzak. Tot zo ver niets aan de hand. Tot we 3 dagen later in ons hostel terug kwamen. Ze konden met geen mogelijkheid onze spullen vinden! Gelukkig hadden we ons paspoort en belangrijke pasjes wel bij ons, maar verder stond alles (inclusief telefoon, laptop en tent) in de opslag. In ons hoofd waren we al druk bezig met wat we allemaal moesten regelen, tot na een uur van zoeken bleek dat een of andere malloot onze bagage gewoon in een willekeurige kamer had gezet. Djiezzzzzzz. Ik was al lang blij dat alles er nog was, maar dat was wel even een vervelend uurtje…

Gedoe met een ESTA voor de VS. Gisteren vlogen we vanuit Colombia naar Trinidad en Tobago. Via de Verenigde Staten. Ook al ben je alleen maar in de VS op een tussenstop, je hebt altijd een ESTA nodig. Een soort visum aan vraag. Een paar weken voor die tijd had ik de aanvraag keurig voor ons beiden gedaan. Je voelt ‘m aankomen; op het vliegveld van Cartagena konden ze onze ESTA aanvraag nergens terug vinden…Die van mij uiteindelijk nog wel, maar nee. Gerben kwam de VS zo niet in. En ow ja, over 30 minuutjes sloot de gate. Ik wist zeker dat de aanvragen goed gegaan waren, dus nadat we wat stennis hebben geschopt bleek dat ze gewoon Gerbens naam 5x verkeerd hadden ingevoerd. En zo kwamen we uiteindelijk dus toch nog in de VS.

Ziek zijn op een reisdag. Tijdens een nachtbus rit in Peru werd ik ziek. Big time. Koorts en alles kwam er uit. Vreselijk. Zeker als je de hele nacht in het donker van links naar rechts wordt geschud…De volgende dag reisden we meteen door Ecuador in en heb ik de hele dag plat gelegen op twee stoelen. Ik voelde me echt zo beroerd, bah bah. We kwamen uiteindelijk pas ’s avonds laat aan in Vilcabamba en ik heb echt een dag of 4 nodig gehad om weer beter te worden. Niet mijn beste dagen ever Roepen.

Bij de grens met Chili geweigerd worden. In Argentinië reisden we met onze eigen auto. Ons idee was om ook al vast een stukje door Chili te rijden en dat zou op zich ook moeten kunnen. Na een nachtje bij de grens aan de Argentijnse kant te hebben gekampeerd, reden we ’s ochtends vroeg naar de grensovergang. We werden netjes uit gestempeld door de Argentijnen, maar toen kwam het probleem. Aan de Chileense kant mochten wij er wel in, maar de auto niet. Hm. We hebben van alles geprobeerd en tot op de dag van vandaag blijft de reden onduidelijk, maar de auto kwam er mooi niet in. En wij dus uiteindelijk ook niet. Beetje vervelend.

En zo zijn er dus ook voldoende minder leuke momenten op reis ;-). Wat is het meest vervelende wat jij ooit hebt mee gemaakt op reis?

#wereldreis #RTW #backpacken

10 reacties

• Romano

15 maart 2016 om 02:10

Wat dacht je van muggen.
    Helemaal lek geprikt in Austalie.

• Reismeisje Romano

15 maart 2016 om 12:23

Oe ja, die kunnen echt heel vervelend zijn ;-).

• Margreet Pruis

15 maart 2016 om 07:08

Jeetje, gelukkig dat alles goed is gekomen zeg ! En vooral dat de bagage weer gevonden werd ! Mijn vervelendste momenten waren : een bommelding in EL AL toestel, erg ziek geweest in Ecuador en het ergste was toen ik met mijn ex op familiebezoek naar Polen ging en hij werd opgepakt bij de grens....waarom wist hij niet ! Hij werd geboeid en meegenomen en ik moest verder rijden in een voor mij onbekend land en naar mijn schoonfamilie die ik nog niet kende. Ik vond het huis uiteindelijk maar daar was niemand. Het was nog erg vroeg in de ochtend en de mensen die buiten liepen verstonden mij niet. Ik heb uren gedwaald tot een onbekende vrouw mij meenam ,brood en thee gaf en me later naar schoonfamilie bracht . Mijn ex had een alimentatieachterstand van 100 gulden ! En dat wist hij niet , hij moest 1 week in de gevangenis zitten ! Ik heb jarenlang een trauma gehad bij grensovergangen,...

• Reismeisje Margreet Pruis

15 maart 2016 om 12:24

Neeeeeee! Wat een horror verhalen Margreet! Vreselijk. Lijkt me heel moeilijk op zo'n moment!

• Margreet Pruis Reismeisje

15 maart 2016 om 17:03

Ja ik voelde mij op dat moment helemaal alleen in een vreemd land, waar mensen geen engels of duits spraken, en er was toen nog geen mobiele telefoon, dus ik kon ook niemand bereiken ! Het was echt traumatisch....maar ik ben er nu overheen hoor ☺☺☺☺☺

• Annabel

15 maart 2016 om 09:39

Twee jaar terug was ik op vakantie naar Hongarije met mijn ouders en zusje. Wij hadden 3 tenten bij ons. Twee kleine tentjes waar mijn zusje en ik in zouden slapen en een hele grote tent. Waarbij de tentstokken apart verpakt zijn. Je raad het misschien al. Op onze camping aangekomen waren die nergens te vinden.
    Na flink wat zoeken kwam de eigenaresse van de camping er bij. 'Jullie kijken alsof jullie de tentstokken vergeten zijn'. Ja... Ja dat klopt.

Ze verhuurde 1 van hun tenten aan ons en uiteindelijk Was het een leuke vakantie. Die even wat minder begon

• Reismeisje Annabel

15 maart 2016 om 12:25

Ow nee zeg! Echt zoiets waar je niet aan denkt om dubbel te checken van tevoren. Gelukkig is het toch nog goed gekomen ;-).

• Linda

15 maart 2016 om 11:28

Twee jaar geleden waren we met ons gezin in Namibië. We maakten een rondreis met zo'n stoere auto, tenten op het dak, geweldig. De eerste 2 weken waren fantastisch. En toen kreeg onze oudste zoon van 20 buikpijn. De arts die hem in een klein plaatsje onderzocht was overtuigd van een infectie en schreef hem antibiotica voor. 's Avonds tegen twaalven was de pijn niet meer te houden......we zaten in the middle of nowhere.....maar we konden geen enkel risico nemen en mijn man is halsoverkop met Tim naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gereden, 150 km verderop. Midden in de nacht.......stikdonker met allemaal dieren op de weg.......met een doodziek kind......en ik bleef achter met onze 2 andere jongens. Na uren wachten werd er besloten om verder onderzoek te doen in Windhoek, 250 km verderop. Tim in de ambulance, mijn man er achteraan.....Na weer uren wachten (en een borgsom van 3500 euro (!) betaald te hebben) werd Tim geopereerd aan zijn blindedarm die inmiddels geknapt was en buikvliesontsteking veroorzaakt had. Hij heeft, inclusief wat complicaties, een week in het ziekenhuis van Windhoek gelegen. Wat een zorgen! Net op tijd mocht hij, businessclass, met ons mee terug vliegen naar Nederland. Alles is uiteindelijk goed gekomen. Maar ik krijg nog steeds rillingen over mijn hele lijf als ik er aan terug denk!

• Reismeisje Linda

15 maart 2016 om 12:29

Wauw Linda. Ik krijg er ook bijna kippenvel van! Wat een heftig verhaal zeg. En wat goed dat jullie zo adequaat hebben gehandeld in een land waarin dat niet altijd even makkelijk kan. Ik kan me voorstellen dat je nu met gemengde gevoelens aan Namibië terug denkt...

• Jolanda

15 maart 2016 om 11:41

2 lekke banden in de outback van Australië en maar 1 reserveband hebben is wel het toppunt van pech. Zeker wanneer het 44 graden is, geen schaduw en je zeer zeer weinig mensen tegenkomt daar...

• Reismeisje Jolanda

15 maart 2016 om 12:29

Ow my...Hopelijk is het goed gekomen!

• Ivette Langeveld

15 maart 2016 om 18:25

Oei, dat zijn geen leuke dingen om mee te maken. Frustrerend. Kunst is dan om rustig te blijven en te relativeren. Maar zelf ook wel wat dingetjes meegemaakt. In Costa Rica, middle of nowhere vloog de motor van ons taxibusje in brand, stonden we in de hitte langs de kant van de weg. Gelukkig kwam er snel een vervangend busje. In Indonese heb ik een fikse oorontsteking gekregen, moest toch ff naar de huisarts, maar uiteraard was er toen net een stroomstoring, waardoor ze met een kaarsje vlak bij mijn oor moest kijken

• Reismeisje Ivette Langeveld

16 maart 2016 om 03:31

Ow nee. Die oorontsteking lijkt me erg vervelend zeg :-(. Zeker in de situatie waarin je het beschrijft...Inderdaad, rustig blijven en door gaan met die hap.

• Danielle

15 maart 2016 om 22:00

Vertraging in Amsterdam waardoor ik m'n twee volgende vluchten mistte en toen ik eindelijk 3 vluchten later (doodop, want amper geslapen) met 24 uur vertraging op bestemming aankwam, was m'n koffer met alles wat ik meehad voor 3 maanden kwijt. Toen voelde ik me wel ff beroerd ;)

• Reismeisje Danielle

16 maart 2016 om 03:34

Ow my, 24 uur vertraging?! Wat horror zeg...En toen ook nog je koffer kwijt. Djiezzzzz. Kan me voorstellen dat je je toen niet op je best voelde zeg...

• Jeroen

16 maart 2016 om 08:07

Meest vervelend... Op de vlucht moeten voor een ijsbeer. Maar dat geeft wel weer een leuk verhaal voor in de kroeg.
    Het echte vervelende was toen ik in Frankrijk een blindedarm/buikvliesontsteking kreeg als 5 jarig jochie. 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Was er flink beroerd aan toe. Vind het nog steeds vervelend dat ik de vakantie van mijn ouders en broer verpest heb.

• Stefanie

20 maart 2016 om 17:53

voor mij was dat 3 uur lang kotsmisselijk zijn op een catamaran in Thailand (richting koh tao) terwijl er een storm buiten was. Ziek zijn tijdens reizen is zo vervelend!

• Tessa

30 maart 2016 om 14:19

Gelukkig is het bij mij in drie maanden slechts gebleven bij een keer huilend rennen naar de WC, omdat ik het bijna in mijn broek deed en het zeer deed! Heftige verhalen in de comments zeg!

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.