Jaaroverzicht: 2015 in reizen

Reismeisje 28 december 2015

Tja. Nu 2015 ten einde komt, is het natuurlijk tijd voor een terugblik op het afgelopen jaar. En wát een jaar! We maakten verschillende mooie reisjes, trouwden tussendoor en vertrokken op wereldreis. 2015 gaat in elk geval een jaar zijn dat ik niet snel zal vergeten. Vandaag een overzicht van de reizen en vakanties die we dit jaar maakten. En natuurlijk wat we er van vonden Knipogen.

Jaaroverzicht Guatemala

Guatemala & Belize. Het ‘reis’jaar begon voor ons eind februari. Toen vertrokken we voor 4 weken naar Guatemala en Belize. Ik ben dol op Midden-Amerika! Het weelderige, de intens groene natuur, het authentieke karakter en de relatief korte afstanden. Echt een heerlijke regio om te reizen. Zowel Guatemala als Belize vond ik te gek! Zeker ook de combinatie, omdat het beiden zo compleet verschillende landen zijn. Guatemala is vooral kleurrijk, puur en barst van de Maya cultuur. Waar Belize juist meer Caribisch is, prachtige eilandjes heeft en een verrassend eigen cultuur. Zonder meer aan te raden bestemmingen!

Ardennen. Rond de Paasdagen zijn we een lang weekend naar de Belgische Ardennen geweest met een groep vrienden. We huurden een groot huis in de buurt van Dinant en hebben een paar heerlijke dagen gehad. Beetje hard lopen, barbecueën en veel gezelligheid. Fijn!

Jaaroverzicht Oostenrijk

Oostenrijk. In mei vertrok Gerben voor een paar dagen naar Oostenrijk. De Kitzbühler Alpen om precies te zijn. Dagen die in het teken stonden van outdoor activiteiten en lekker Oostenrijks eten. Helaas kon ik zelf niet mee op dit tripje, maar Gerben vond het superleuk. Sowieso passen bestemmingen in de Alpen wel bij ons. Mooie natuur, leuke outdoor mogelijkheden en lekker rustig Tong uitsteken.

Jaaroverzicht Ghana

Ghana. Een paar weken na Oostenrijk vertrok Gerben op de volgende trip. 2015 is wel een beetje het jaar van Gerbens reizen moet ik zeggen. Dit keer was de bestemming Ghana en wel met SOS Kinderdorpen. Een bijzondere reis met een bijzonder doel. Er werden namelijk twee dorpen van SOS Kinderdorpen bezocht en samen met de organisatie zelf kreeg Gerben een inkijkje in het goede werk dat ze daar doen. Hier was ik stiekem wel een tikkeltje jaloers op Knipogen, want hij kwam terug met een hoofd vol verhalen en een camera vol prachtige foto’s.

Montpellier. Ok. Dit was echt de kortste reis ever. Ik was er letterlijk 24 uur Roepen. KLM had Montpellier als nieuwe bestemming om rechtstreeks op te vliegen en dat mocht ik een keertje uit proberen. Gelukkig is Montpellier niet heel groot en is het niet ver vliegen, dus ik heb me er prima vermaakt. Echt een typisch Franse, tikkeltje alternatieve stad.

Jaaroverzicht Tsjechie

Tsjechië. Weer een solo reis van Gerben! Dit keer naar Tsjechië, naar de steden Brno en Ostrava. Alternatieve stedentripjes inclusief een gaaf festival in een oude fabriek bij Ostrava. Hoewel Gerben niet zo’n festivalganger is, vond hij het wel te gek om dit mee te maken. Met name vanwege de locatie; rauw en gaaf voor urban fotografie.

Jaaroverzicht trouwen

Frankrijk. Eindelijk weer een reisje samen Lachen. En wat voor eentje! Onze honeymoon! Eind augustus zijn we getrouwd en de dag er na vlogen we voor 4 daagjes naar Zuid-Frankrijk voor een wijn roadtrip. We bezochten een paar wijnboerderijen, sliepen in romantische accommodaties en genoten van lekker eten. Superleuk reisje!

Jaaroverzicht Jordanie

Jordanië. Een paar weken vóór de grote reis zou aanbreken, kreeg ik een uitnodiging waar ik gewoon geen nee op kon zeggen. Het kwam eigenlijk helemaal niet uit en ik werd er lichtelijk onrustig van Knipogen, maar een persreisje naar Jordanië moest ik gewoon aannemen. Een land waar ik al langer graag heen wilde. Ik ben blij dat ik gegaan ben, want wat een mooi en fijn land is dat. We reisden van Amman naar de bergen, woestijn en de Dode Zee. Een prachtige eerste kennismaking met Jordanië. Zeker een aanrader!

Jaaroverzicht wereldreis

Wereldreis. En toen was het tijd voor de grote reis. Onze reis om de wereld. We vertrokken eind september en zijn ondertussen dus al weer 3 maanden onderweg. De tijd gaat razendsnel en we vermaken ons goed. We hebben nog een paar maandjes Zuid-Amerika te gaan vóór we richting Frans Polynesië en Azië gaan. Ik denk dat de combinatie echt te gek zal zijn.

Dat was ons jaaroverzicht in reizen. Er zijn heel wat reisjes gemaakt hè. Je zou zeggen dat je er nooit te veel kunt maken, maar 2015 was wel een tikkie hectisch en druk moet ik zeggen. Zeker ook met ons huwelijk en de wereldreis er bij qua voorbereiding. We hebben echter weer veel mooie plekken kunnen zien en ik voel me erg gelukkig dat ik die kansen krijg. Ik ben benieuwd waar jij in 2015 bent geweest? Welke bestemming is je het meeste bij gebleven?

#jaaroverzicht #reizen #backpacken #jordanie #kroatie #tsjechie #ghana #wereldreis #guatemala #belize #Oostenrijk #montpellier #ardennen

9 reacties

• Danique

28 december 2015 om 00:52

Wauw wat een landen! zuid-Amerika en Midden-Amerika staam ook hoog op mijn lijstje! Mijn reis hoogtepunt was toch echt wel Cuba. Wat een fantastisch en bijzonder land is dat!

• Reismeisje Danique

28 december 2015 om 14:20

Kijk, en dat lijkt mij nou een fantastisch land :-). Cuba staat zeker nog op mijn lijstje!

• Nouschka

28 december 2015 om 01:50

Mijn eerste solo- en langer-dan-2-weken-reis met de trein door Scandinavië om 4 jaar hard studeren af te sluiten! Het was fantastisch en ik heb ontzettend genoten :)

• Reismeisje Nouschka

28 december 2015 om 14:21

Dat klinkt te gek Nouschka. Verdiend en heel stoer :-)!

• Suzanne

28 december 2015 om 02:16

Ons reisjaar 2015 was ook geweldig. Beginne met een combi wintersport en zon in Frankrijk en Spanje met de auto, daarna nog wen weekje dutch week val thorens om nogmaals lekker te wintersporten. Toen volgde een weekendje Texel voordat we onze grote reis van 7 weken maakten deze zomer. Argentinië, Chili roadtrip met de camper, 4000km omhoog gereden, la Paz en Sucre in Bolivia en door naar mijn all time favorite Brazilië om twee weken te windsurfen en af te sluiten in Rio. Geweldige reis met heel veel hoogtepunten: in het najaar gingen we nog een lang weekend naar Dublin en inmiddels zitten we voor drie weken in sri lanka, wat ook een heerlijk land is. Maar mijn keuze blijft altijd brasil!!

• Reismeisje Suzanne

28 december 2015 om 14:25

Wat een reisjaar Suzanne!! Echt te gek. Die roadtrip met de camper klinkt erg gaaf, wat een avontuur! En Brazilie moet ik met je eens zijn :-). Wat heeft dat land mij verrast zeg! Zo mooi en lieve mensen.

• Margreet Pruis

28 december 2015 om 05:53

Zoooo wat hebben jullie veel gezien dit jaar, prachtig ! Zelf mag ik ook niet mopperen hoor....Begin maart hebben we een rondreis door Mexico, Guatemala en Belize gemaakt ! We waren in dezelfde tijd daar en vanaf die tijd volg ik reismeisje dagelijks ! In mei 4 dagen naar Terschelling, super gezellig met broers/zus en partners. Veel gefietst, veel gegeten, maar vooral veel gelachen, heerlijk ! In augustus/september hebben we een rondreis gemaakt door Sri Lanka ! Erg mooi, prachtige natuur en lieve mensen ! Begin december hebben we een rondreis door Marokko gemaakt, verrassend mooi, wat een heerlijk sfeertje daar, vooral in Fez ! Ik kan niet zeggen welke de mooiste reis was, want ze waren allemaal prachtig !

• Reismeisje Margreet Pruis

28 december 2015 om 14:26

Nou inderdaad, jij hebt ook superveel gezien dit jaar zeg! Prachtig. En ook zo divers! En dan nu binnenkort nog Ethiopie :-).

• Jeroen

28 december 2015 om 07:04

Als ik er zo op terug kijk valt 2016 toch nog wel mee.
    Van Antarctica naar India met een weekendje Frankrijk en 3 weken regen trotseren in Schotland. Niet onaardig al zeg ik het zelf. Tijd om te gaan bedenken wat 2016 moet gaan brengen.

• Reismeisje Jeroen

28 december 2015 om 14:27

Mijn idee :-). Maar Antarctica telt wat mij betreft wel voor 10, zo gaaf!

• Kim

28 december 2015 om 08:08

In juni ben ik drie weken naar Canada geweest. Wat een geweldig land is dat. De natuur is prachtig en de mensen zijn daar ontzettend aardig. ivm mijn werk kan ik niet langer dan drie weken weg maar ik ga daar zeker nog een keer terug naar toe. In september ben ik een nachtje naar Brugge geweest. Ook een leuke stad wat niet te ver weg is

• Reismeisje Kim

28 december 2015 om 14:28

Canada lijkt me inderdaad ook erg prachtig. Ruig en puur. Staat zeker nog op mijn lijstje!

• Leoni - Justtravelme

28 december 2015 om 08:29

Zo wat zijn jullie veel op reis geweest! Ook leuk dat jullie af en toe apart van elkaar even weg gaan.
    Ik ben zelf dit jaar in: Kroatië, Bosnië, Hongarije, Servië, Montenegro, Albanië en Griekenland geweest. Vond vooral Bosnië en Albanië erg bijzonder om heen te gaan. Hele mooie/aparte landen.
    Hoop dat jullie nog mooie dingen gaan zien/beleven en dat wij daar van mee kunnen genieten.

• Reismeisje Leoni - Justtravelme

28 december 2015 om 14:30

Thanks Leonie, lief. Jij hebt ook veel gezien zeg! Vooral Albanië en Montenegro lijken mij erg mooi en inderdaad anders.

• Sharon

28 december 2015 om 20:34

In juni een city trip naar Lissabon waar ik, mijn moeder en zusjes de kans kregen om het traditionele feest Sint Antonio mee te maken, wat een gekkenhuis! In augustus een mooie rondreis met mijn vriend gemaakt via Oostenrijk door Slovenië en Kroatië. Daar hebben we de plitvice meren bezocht en o.a de authentieke plaatsjes rovinj en Pula gezien. Ik zou zo weer terug gaan voor de vriendelijke mensen en t heerlijke eten! Tot slot in Oktober nog een lang weekend naar Berlijn geweest met vriendinnen. Dit is ook een absolute aanrader :)

• Reismeisje Sharon

29 december 2015 om 02:27

Wauw, ook een heerlijk en te gek reisjaar dus :-). Wat is Europa veelzijdig en mooi!

• Marcella

06 februari 2016 om 17:42

Leuk om jullie jaaroverzicht alsnog te lezen. Mooie bestemmingen! Jullie tripje naar Zuid-Frankrijk lijkt me ideaal voor een lang weekend 'tussendoor'. Of we gaan voor de Dolomieten. Keuzeskeuzes! Eerst Cuba over twee weken!

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.