De leukste selfies op wereldreis

Reismeisje 14 april 2016

Toen we 6.5 maand geleden op Schiphol zaten te wachten op ons vliegtuig, maakten we een selfie. Suf hangend op het vliegveld. En het idee was geboren; elke dag van onze wereldreis een selfie maken Tong uitsteken. In het begin hielden we ons er trouw aan, maar eerlijk is eerlijk; uiteindelijk hebben we niet elke dag een zelfportretje gemaakt. Het zijn er echter ondertussen heel wat, op de meest gekke en leuke plekken. Vandaag deel ik een aantal van mijn favoriete selfies van de afgelopen maanden met je. Inclusief het verhaal achter de foto! Komen ze.

Chili GvdW 1757

Ha! Van deze foto word ik blij Lachen. We hebben 'm gemaakt in de Atacama woestijn in het Noorden van Chili. Aan het einde van de dag gingen we naar een te gek uitzichtpunt waar we de zon mooi onder zagen gaan. Fijn moment!

Selfie Rio de Janeiro

Als je wel eens in Rio de Janeiro bent geweest, herken je deze plek vast en zeker! Pao Acucar. Oftewel; suikerbrood berg. Je hebt er een fan-tas-tisch uitzicht over Rio de Janeiro!

Selfie Fitz Roy hike

Brrrrr. Ik krijg het al weer kous als ik naar deze foto kijk Knipogen. Maar man man, wat was het hier mooi! We maakten hier de 3-daagse hike naar het Fitz Roy gebergte in Patagonië. Ik vond 't 's nachts in ons tentje best een beetje afzien, maar achteraf was het het helemaal waard. Echt een hoogtepunt van onze reis!

Selfie Medellin

Kijk ons nou! Happy campers Lachen. Dit was ook echt zo gaaf!! In Medellin zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest, Medellin tegen aartsrivaal Cali. Wat hebben we gelachen zeg. Echt 90 minuten lang feest! Superleuke middag.

Selfie vliegveld

Hm. Tja. De mindere momentjes tijdens reizen. Horen er natuurlijk ook bij. Dit was op het vliegveld van Fort Lauderdale. Daar hadden we een tussenstop op onze vlucht van Cartagena in Colombia naar Trinidad en Tobago. Een tussenstop van een hele nacht wel te verstaan Roepen. We hebben nog even overwogen de stad in te gaan, maar Fort Lauderdale is nu niet echt je van het...En dus zochten we een lekker hangplekje en hebben we net zo lang ge-netflixt tot we vanzelf in slaap vielen. Prima!

Selfie Tayrona

Na een dik uur hiken met 20 kilo bepakking, heuvel op heuvel af en in 30 graden tropische hitte, waren we er wel zat van. Al is een bezoekje aan Tayrona national park in Colombia elke zweetdruppel waard moet ik zeggen.

Selfie Colombia rivier

Lekker tuben op de rivier Tong uitsteken. Ik ben verre van een waterrat, maar dit vond ik zelfs uiteindelijk wel leuk. Met een brommertje werden we in Colombia naar een bepaald punt gebracht en vanaf daar stapte je de rivier in met je rubberen band. En biertje. Zo'n 1.5 uur later kwamen we bij zee uit.

Selfie holi Guyana

Holi! Dat festival met al die gekleurde poedertjes. Het is een Hindoestaans feest, maar het werd ook in Guyana groots gevierd. Superleuk om eens mee te maken!

Dat waren een aantal van de selfies die we de afgelopen maanden hebben gemaakt. Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dit geeft wel een beeld denk ik zo Knipogen. Maak jij regelmatig selfies op reis of juist helemaal niet?

@Zuid-Amerika #wereldreis #RTW #backpacken

7 reacties

• Margreet Pruis

14 april 2016 om 06:41

Ik maak nooit selfies, maar deze van jullie zijn superleuk !!

• Reismeisje Margreet Pruis

14 april 2016 om 06:52

Dank Margreet ;-). Ik ben er ook niet zo van, maar dit ontstond zo als een grapje. En nu is het erg leuk om al die verschillende plekken op die manier terug te zien!

• Jeroen

14 april 2016 om 07:37

Lachen!
    Mooie serie van maken en het geeft een fantastisch beeld hoe het onderweg is.

• Reismeisje Jeroen

15 april 2016 om 03:40

;-) Dank!

• Demi

14 april 2016 om 08:06

Superleuk om al die verschillende sepfies te zien op verschillende locaties. Leuke herinnering aa de reis (:

• Reismeisje Demi

15 april 2016 om 03:41

Thanks Demi, leuk te horen!

• Noortje Timmermans

14 april 2016 om 08:10

Hey!! Dat hebben wij ook gedaan! 6 mnd lang elke dag minimaal 1 selfie!! Nu hebben we een groot doek hangen waar al onze selfies een foto vormen! Super leuk om op te zoeken waar die ene selfie nu is en terug te dromen aan onze wereldreis! Have fun!!

• Reismeisje Noortje Timmermans

15 april 2016 om 03:41

Jaaaa, dat is ook een beetje ons idee ;-). Leuk!

• Daphne | food & flip flops

14 april 2016 om 19:28

Super leuk en wat een mooie foto's op prachtige plaatsen.
    Straks inderdaad alle foto's aan de muur in een hartvorm ..... of op een wereldkaart prikken, bij elke plek waar een selfie is gemaakt. Geniet nog.

• Reismeisje Daphne | food & flip flops

15 april 2016 om 03:42

Ook een leuk idee inderdaad ;-). Thanks!

• Jessica

18 april 2016 om 14:15

Wat een tof idee, dat ga ik onthouden! Kun je erg leuke dingen mee doen in foto-albums en zo :) Gaaf trouwens dat ze ook het Holi feest in Guyana vieren, ik wist niet dat daar ook zo veel Hindoestanen wonen.

• Stefanie

29 april 2016 om 14:59

Wat een leuke foto's ze vertellen echt een bijzonder verhaal :)

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.