De eerste dag van de wereldreis

Reismeisje 30 september 2015

Wereldreis start

Daar zijn we dan; live vanuit Brazilië Lachen. Ongelofelijk dat we gisteren nog in Nederland waren. Dat ik nog een kop koffie dronk in mijn oude vertrouwde woonkamer en stiekem best een beetje op zag tegen het echte afscheid. Al die tijd wist ik natuurlijk dat dat moment zou gaan komen. Had ik er ook naar toe geleefd. Maar afscheid nemen is en blijft gewoon niet mijn ding. Bah. Toen we gisteren dan eindelijk in de trein naar Schiphol zaten, kon ik het langzaam los laten. En blij zijn, want hey! We gaan mooi wel een jaar reizen en dat blijft natuurlijk te gek Knipogen!

Stress op Schiphol. Op Schiphol begon het alleen even wat minder, want wat bleek? We moesten een bewijs hebben dat we Brazilie weer uit zouden reizen binnen 90 dagen. Say what?! Maanden van intensieve voorbereiding en alles tot in de puntjes uitzoeken en dan krijg je dit! We hebben gewoon een enkeltje geboekt en gaan straks over land Brazilie weer uit richting Paraguay. Maar wanneer dat is of hoe, geen idee. Dat is voor ons ook juist de charme van deze reis. Die flexibiliteit. Daar dachten de dames van KLM dus mooi even anders over Wenkbrauw ophalen. Uiteindelijk mochten we instappen naar Madrid, maar we zouden daar opnieuw moeten inchecken op onze vlucht naar Sao Paulo, compleet met bewijs van departure dus…Stresssssss!!!!!!! We hebben meteen een goede vriend gebeld om te vragen of hij voor ons een busticket zou kunnen regelen. Van Foz da Iguacu in het Zuiden van Brazilië naar een stad in Paraguay. Maakt niet uit. Desnoods gebruiken we het ticket niet eens, als we dat vliegtuig naar Sao Paulo maar in zouden komen…

Eenmaal aangekomen in Madrid hadden we een berichtje van onze vriend. Inclusief 2 bustickets Lachen. Hop! Life saver. Maar toen moesten we dus nog opnieuw inchecken…Ik weet niet of je wel eens op de luchthaven van Madrid bent geweest, maar wat een spookvliegveld is dat! En compleet onlogisch. Denk maar niet dat we die transferbalie 1-2-3 konden vinden. Heel wat meters en gezweet verder, stonden we eindelijk bij de juiste balie en konden we inchecken. Halleluja.

Aankomst in Brazilië. We vlogen met Air Europa. Van tevoren heb ik er geen bijster goede verhalen over gehoord, maar ik moet zeggen dat het een heel prima vlucht was. Het is geen Emirates, maar daar was de prijs dan ook naar. In totaal hebben we er vanaf Madrid nog ongeveer 10 uur en 15 minuten over gedaan. En toen stonden we om 5h15 lokale tijd in Sao Paulo. Gelukkig verliep daar alles lekker smooth en zaten we binnen no time in een bus die ons naar de eerste bestemming zou gaan brengen. Ilhabela. Of eigenlijk Sao Sebastiao, want vanaf daar hebben we de boot naar Ilhabela gepakt. Letterlijk ‘mooi eiland’. En dat is het! We zijn er nu pas een paar uurtjes, maar het is hier prachtig. Intens groen, heuvelachtig, mooie strandjes en rust. Heerlijk. We verblijven op dit moment in een leuke B&B in een klein stadje, waar we 2 nachtjes blijven. Daarna gaan we nog naar een andere plek op Ilhabela.

De komende dagen willen we vooral proberen een beetje rustig aan te doen. Even bij komen van de afgelopen weken die erg druk en intens waren. Ons kennende zal dat nog lastig worden Knipogen, maar ik doe mijn best. Voor nu heel veel liefs en tot gauw! En als je nog tips hebt voor op Ilhabela, heeeeeeeeeel graag!

@Brazilië @Zuid-Amerika #wereldreis #RTW #Brazilie

18 reacties

• Linda | Meisje van de Wereld

30 september 2015 om 22:04

Oh nee, ik kan me die stress heel goed voorstellen! Gelukkig is het goed gekomen en kunnen jullie nu genieten. En aan de foto te zien, moet dat wel lukken!

• Reismeisje Linda | Meisje van de Wereld

01 oktober 2015 om 11:06

Inderdaad, dat was echt eventjes niet zo leuk ;-). Maar goed, we zijn er!

• Aimy

30 september 2015 om 22:11

Wow, wat een ervaring er alweer bij tijdens de eerste uren van jullie reis! Ik ga jullie op de voet volgen, want voor over een paar jaar heb ik een reis naar midden- en zuid Amerika op mijn planning staan. Geniet ervan en rust goed uit!!

• Reismeisje Aimy

01 oktober 2015 om 11:06

Thanks Aimy, hartstikke leuk!!

• Eva - eighty7nl

30 september 2015 om 22:41

Oef, gelukkig snel geschakeld en alsnog een "bewijs van vertrek" kunnen regelen. Geniet van het begin van jullie geweldige trip!

• Reismeisje Eva - eighty7nl

01 oktober 2015 om 11:07

Gaan we doen Eva, dank!

• Sabine

30 september 2015 om 22:46

Goed begin :) Gelukkig goed gekomen! Ik heb ook ooit eens problemen gehad op Madrid toen ik uit Argentinië kwam...

• Reismeisje Sabine

01 oktober 2015 om 11:08

We hadden inderdaad ook een stel jongens op de vlucht zitten die andersom gingen; van Madrid naar Argentinië en die liepen tegen hetzelfde aan. Wat een gedoe dan even he.

• Siets

30 september 2015 om 23:07

Goed van jullie te horen! Blij dat t goed is gekomen. Niet vaker van dat soort fratsen uithalen he

• Reismeisje Siets

01 oktober 2015 om 11:09

;-) Nee haha, dat hopen we zelf ook niet. Wat een gedoe zeg...

• Margreet Pruis

01 oktober 2015 om 06:34

Pfft dat was even stressen dus op beide vliegvelden, maar jullie zijn er !! Nu lekker bijkomen en genieten !!

• Reismeisje Margreet Pruis

01 oktober 2015 om 11:09

Lief, dank Margreet. Gaan we zeker doen!

• Jeroen

01 oktober 2015 om 07:00

Dat uitreisbewijs is wel een mooie actie om in de flow van het reizen te komen. Doen jullie goed ;-)
    En nu lekker bijkomen en kan het grote genieten beginnen. Have fun!

• Reismeisje Jeroen

01 oktober 2015 om 11:10

Thanks Jeroen. Ja, inderdaad ;-). We zaten er meteen helemaal in haha.

• Sigrid | My Travel Secret

01 oktober 2015 om 07:51

Oh wat erg! Denk je zo goed voorbereid te zijn, krijg je dit. Snap dat de stress toe sloeg ;-) Maar gelukkig is het goed gekomen. Geniet op het mooie eiland!

• Reismeisje Sigrid | My Travel Secret

01 oktober 2015 om 11:10

Gaan we doen Sigrid, dankje!

• Rebecca

01 oktober 2015 om 09:01

Nou ik heb ilhabella even gegoogeld inderdaad.... wauuwwww super mooi! Logisch dat je daar als eerste naar toe wilden! Geniet van jullie prachtige reis. Je schrijft erg leuk! Dus ik ga je zeker volgen ☺

• Reismeisje Rebecca

01 oktober 2015 om 11:11

Superleuk Rebecca! Thanks. Daar doe ik 't voor ;-). En Ilhabela is inderdaad prachtig. We gaan zo een mooie wandeling naar een waterval maken. Heel benieuwd!

• Robert | Traveljunks

01 oktober 2015 om 10:15

Dat noem ik nog eens goed starten met reizen.. Weet je meteen waar je aan moet denken als je vanuit Zuid-Amerika verder vliegt ;-) En nu flink genieten!

• Reismeisje Robert | Traveljunks

01 oktober 2015 om 11:12

Inderdaad ja. Jemig. Gelukkig is het goed gekomen :-).

• Linda | One Day Trip

01 oktober 2015 om 13:30

Dat moeten wij dus ook nog regelen: een ticket Chili uit. We hebben wel een retourtje, maar de retourdatum is >90 dagen later. We waren het bijna vergeten, totdat vrienden ons erop wezen. Moeten wel even kijken wat handig is, aangezien we met de auto rond willen reizen...

• Reismeisje Linda | One Day Trip

01 oktober 2015 om 14:53

Ow, fijn dat je dat in elk geval van tevoren weet inderdaad. Wij wisten dat echt niet. Bakvissen van backpackers ;-). Veel plezier al vast met die gave reis!

• Albert Lamme

01 oktober 2015 om 15:08

Na al dat gestress mogen jullie da eindelijk genieten van Ilhabela. Wat een mooi eiland likt me dat. Geniet ervan (maar dat zal wel goed komen, lijkt me)

• Malou

02 oktober 2015 om 19:05

Haha jeetje, dat was een goed begin. ;-) Gelukkig is het goed gekomen.
    Nu even lekker relaxen. Ik ga Ilhabela even opzoeken.

• Marcella

04 oktober 2015 om 12:38

Oeh, dat klinkt als een stressvol begin, gelukkig is het goed gekomen. Fijn, de hulp van die vriend!

• Kim

28 oktober 2015 om 10:57

Ohhh, ik moet even al jullie (wereldreis)artikelen bijlezen, Bloglovin pakt ze niet meer? Wat een spannende en stressvolle start zeg! Wel meteen een goed verhaal haha, al is dat achteraf makkelijk praten en was het vast geen pretje toen je ineens zo'n bewijs moest hebben. Ik ga even door met lezen hier, want ik ben heeeel benieuwd naar wat jullie ondertussen alweer hebben meegemaakt! Geniet ervan!

• Carina

03 november 2015 om 09:33

Hoi,
    Weet je toevallig of dat altijd zo is dat je een ticket uit het land moet hebben in zuid Amerika?
    Ik dacht dat dat alleen in Azië was. Ik vlieg volgende week dus vandaar..

• Stevie

05 november 2015 om 22:08

Hi,

Wij vertrekken ook richting brazilie met een enkeltje. Waar heeft jullie vriend het busticket naar Paraguay geboekt? Ik kan het niet zo snel terugvinden via internet en moet ook een ticket uit Brazilie hebben.

Bedankt!

• Floor

19 maart 2016 om 14:12

Hi! Ik was even benieuwd welk busticket jullie uiteindelijk hebben geboekt vanaf Foz aangezien ik tegen het zelfde probleem aan loop. Verder super leuk om je blog te lezen want neem zeker een aantal tips mee! Groetjes,

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.