2020: mijn jaar in reizen

Reismeisje 15 december 2020

Het jaar is bijna ten einde. En wat is het voorbij gevlogen! Eigenlijk gebeurt dat bijna elk jaar wel vind ik. Op 1 januari sta je nog te proosten op een nieuw, fris jaar en voor je het weet ben je al weer 365 dagen verder. Dit jaar is daarin echter wel extra speciaal geweest. Voor ons allemaal. Niemand had vorig jaar rond deze tijd kunnen bedenken dat 2020 zó zou verlopen. In afstand en vooral thuis. Qua reizen is het wat dat betreft voor mij ook een totaal ander jaar geworden. Ondanks dat, hebben we wel veel mooie plekken gezien en ontdekt. En, net als elk jaar, schrijf ik er in december een artikel over Knipogen. Vandaag dus de bestemmingen waar we in 2020 zijn geweest. Komen ze!

Texel Bollekamer

Waddeneiland Texel

Hier startten we dit jaar. Zoals de afgelopen jaren ook het geval was en deze oud & nieuw ook zo zal zijn. Vaste prik; na de kerst vertrekken we lekker naar Texel. Dit jaar luidden we er het nieuwe jaar in bij hotel De Pelikaan. We verbleven overigens zelf in een vakantiehuisje, maar in dit hotel op loopafstand wordt elk jaar een gezellige oudjaarsavond borrel georganiseerd. Mét vuurwerk en oliebollen. Dus daar stonden we op 1 januari dit jaar. Daarna zijn we nog een aantal dagen op Texel gebleven. Heerlijk! Een maandje later waren we overigens opnieuw op Texel. Dit was voor een samenwerking met de VVV Texel, waarin we Texel op gastronomisch vlak beter leerden kennen. Heel fijn!

Bekijk hier de fijnste hotels op Texel

Wintersport 2

Wintersport in Oostenrijk

Eind februari, nog vóór het duidelijk werd wat corona zou gaan inhouden in Europa, ging ik voor 5 dagen wintersporten in Oostenrijk. Samen met mijn vader. Dat hebben we de afgelopen jaren steeds gedaan. We verblijven altijd in hetzelfde gezellige familie pensioen, in de buurt van Sankt Anton. We hadden bakken met sneeuw en ook nog twee dagen zon. Genieten!

Tiny house Veluwe

Tiny house op de Veluwe

Dit tiny huisje is serieus één van de meest gelikte foto’s op mijn Instagram. We verbleven er in het voorjaar. Toen alles al even gesloten was en we de behoefte kregen aan een andere omgeving. Dit superleuke tiny house ligt op maar een half uurtje rijden van waar wij wonen en we hebben er maximaal genoten van de omliggende natuur. Werken, buiten zijn en ’s avonds de haard aan; een perfecte combinatie was ’t en een enorme aanrader!

Bekijk hier dit tiny house op de Veluwe

Zonsondergang Veluwemeer

Aan het Veluwemeer

Dit was ook in het voorjaar. En eigenlijk ook bij ons om de hoek Knipogen. We gingen er wederom heen voor een combinatie van werken en midden in de natuur zijn. We verbleven in een mooi, ruim vakantiehuis aan het Veluwemeer, waar we dit uitzicht hadden. In de directe omgeving heb je ook pittoreske stadjes als Elburg en Harderwijk liggen. Mocht je op zoek zijn naar een vakantiehuis met veel privacy, kan ik je deze echt aanraden.

Bekijk hier ons vakantiehuis aan het Veluwemeer

Varen Friesland

Varen in Zuidoost Friesland

Ik denk dat dit mijn favoriet dit jaar was Lachen; een aantal dagen varen in Friesland. We waren hier op uitnodiging en daarmee, wederom, ook aan het werk. We hebben echter ook maximaal genoten van het varen en het prachtige Friesland! Ik kende deze provincie nog niet en ben er echt verliefd op geworden. Voor Maurice was het bekend terrein, omdat hij jaren door Friesland heeft gevaren. Als je straks in het voorjaar of de zomer nog eens iets bijzonders wilt doen, kan ik je dit echt aanraden!

Hindeloopen Elfsteden

Elfsteden tocht door Zuidwest Friesland

Einde van de zomer waren we opnieuw in Friesland. We bezochten een aantal van de Friese Elfsteden en verbleven bij allemaal leuke hotelletjes. Het weer was toen echt prachtig, dus dit was een cadeautje! Hindeloopen was mijn favoriet; zowel het plaatsje als ook het vakantiehuisje waar we verbleven. Heel oud en prachtig! En ons hotel in Sneek vond ik ook een aanrader.

Bekijk onze accommodatie in Hindeloopen

Bekijk hier ons hotel in Sneek

Strand Ouddorp

Herfst op Goeree-Overflakkee

In de herfst werden we uitgenodigd om het eiland Goeree-Overflakkee te leren kennen. Opnieuw een compleet nieuw deel van Nederland voor mij! We verbleven bij een superleuke B&B in Ouddorp. De eerste keer dat we hier waren, was de horeca nog wel open. Toen hebben we daar zeker ook van genoten. In november besloten we er echter nóg een keer heen te gaan en toen was dat anders. We hebben evengoed genoten en bovendien vooral gewerkt. We gingen er in november namelijk opnieuw heen op 25 video’s op te nemen. Dat heeft te maken met mijn Transformatie Programma, wat ik vanuit Yogabubbel 11 januari a.s. lanceer. Binnenkort zal ik daar ook hier iets meer over delen Knipogen.

Bekijk hier de B&B waar wij verbleven

Dat was ‘m. Dit was mijn reisjaar van 2020. Verre reizen hebben er dus niet tussen gezeten helaas. Enerzijds vanwege de situatie rondom corona, anderzijds is het ook een bewuste keuze geweest. Zowel Maurice als ikzelf zijn dit jaar druk geweest met onze bedrijven. We hebben nieuwe dingen ontwikkeld, wat veel van onze tijd en aandacht vroeg en waar we enorm veel plezier uit hebben gehaald. En nog steeds. Ondanks dat we dus relatief vaak weg zijn geweest, ben ik hierdoor wel toe aan écht vakantie. Even een weekje niets hoeven. En dat is waar we nu naar toe werken. De komende 1.5 week is het nog even aanpoten en dan vanaf de kerst hebben we besloten echt vakantie te nemen. Na de kerst vertrekken we lekker weer naar Texel. Opnieuw naar een kneuterig vakantiehuisje, waar we tot en met 4 januari blijven Lachen. Lekker wandelen, uitwaaien aan zee, gezellig koken, lezen en simpelweg samen genieten. Ik heb er ontzettend veel zin in! En dan gaan we zien wat 2021 qua reizen zal gaan brengen. Plannen en ideeën genoeg in elk geval!

Vertel, welke bestemmingen heb jij dit jaar ontdekt?