Review Het Hardlopers Kookboek

Reismeisje 26 april 2014

Hardlopen boek

Tijdens mijn voorbereidingsfase richting de Marathon van Rotterdam wilde ik ook graag extra op mijn voeding letten. Zeker de laatste 3 weken voor de marathon. You never know en ik kreeg er gewoon een goed gevoel bij :-). Nu eet ik meestal al wel gezond, maar bij een training voor een marathon komen toch nog wel weer andere dingen kijken. En dus kocht ik Het Hardlopers Kookboek. Ik heb er ondertussen behoorlijk wat in gelezen en recepten uitgeprobeerd, dus tijd voor een review!

Het Hardlopers Kookboek

Dit kookboek is niet een standaard kookboek. Sowieso natuurlijk al niet qua thema, maar ook de indeling zit anders in elkaar. Het boek is opgebouwd vanuit fases in hardlopen; vóór, tijdens en na een training dus. Best praktisch! Wat ik verder heel praktisch is, dat er ook nog aparte hoofdstukken zijn voor als je bijvoorbeeld een ochtendloper bent of juist een avondrenner. Voor elk type loper zijn er verschillende recepten mèt uitgebreide beschrijving wat een bepaald gerecht voor je doet of waarom iets (niet) goed is. Als je redelijk veel hardloopt, en dat is waarschijnlijk zo als je een boek als dit koopt :-), is dit echt een heel handige opzet.

Recepten

Ik heb inmiddels behoorlijk wat dingen uit Het Hardlopers Kookboek uitgeprobeerd en ben echt laaiend enthousiast!! Mijn vriend trouwens ook :-). Ik vind ’t lastig om in te schatten of de gerechten ook echt helpen sterker te worden of een record links en rechts te verbeteren, maar lekker en voedzaam zijn ze zeker. Mijn favoriet zijn de spelt-vanille-pannenkoeken (lekker als ontbijt), de bananencake (halleluja!!) en de risotto met pompoen en geitenkaas (Jamie Oliver; eat your heart out!). Ow ja, er staat ook een recept in voor je eigengemaakte snickers, maar dan uiteraard een gezonde variant op basis van havermout, cacaopoeder en verse noten. Heeeeeeerlijk!

Und jetzt?

Kopen dat boek! Serieus, ik ben echt aangenaam verrast door dit bijzondere kookboek. Zelfs als je niet zo veel hardloopt, zou je ’t nog kunnen kopen voor de heerlijke recepten. Al moet ik eerlijk zeggen dat de helft van het boek ook echt gaat over dingen als glycogeen opslag, koolhydraten stapelen en meer van dat soort hardlopers jargon. Daar heb je weinig aan als je niet veel rent natuurlijk. Maar als je dat wel doet, zou ik ’t boek zeker aanraden! Je kunt dit boek voor 22,50 kopen bij Runnersweb. Ik ben benieuwd wat je er van vindt!!

#marathon #Sporten #hardlopen #Gezondheid #review