Update van de reisroute

Reismeisje 05 mei 2016

Reisroute update 1

Tegen de tijd dat dit artikel live staat, zijn we aangekomen in Auckland. Nieuw-Zeeland. Wie had gedacht dat we daar, naast de Cookeilanden, naar toe zouden reizen tijdens onze wereldreis?! Eerlijk is eerlijk, het is alleen maar een stop over voor 3 dagen, maar toch. De afgelopen week heb ik weinig toegang gehad tot internet. Gelukkig heb ik wel regelmatig iets live kunnen zetten op Reismeisje, maar daar zaten geen actuele posts tussen van waar we op dat moment zaten. Hoog tijd dus voor een update!

Van Frans Polynesië naar de Cookeilanden. Ongeveer 3 weken geleden kwamen we aan in Frans Polynesië. Op Tahiti. We vlogen meteen door naar het eerste paradijselijke eilandje: Moorea. Ik had al van meer mensen begrepen dat het onbekende Moorea landschappelijk mooier is dan het toeristische Bora Bora. Ik kan het er alleen maar volmondig mee eens zijn! Wat een prachtig eiland is Moorea zeg! We hebben 5 dagen alleen maar genoten van snorkelen met haaien, wandelen door het binnenland en rummetjes drinken met uitzicht op zee Tong uitsteken. Daarna was het tijd voor een bezoek aan zusje Bora Bora. We hadden echt dikke pech, want het heeft er bijna alleen maar geregend…Tussen de buien door hebben we rond het eiland gefietst en Gerben heeft nog 2 duiken gemaakt. Het was niet helemaal wat je je bij Bora Bora voorstelt, maar evengoed een supermooi eiland!

Reisroute update Maupiti

Na Bora Bora stond Maupiti nog op het programma; een klein en weinig toeristisch eiland op een klein uurtje vliegen vanaf Bora Bora. Meteen bij aankomst merk je dat het lekker low key is. Rustig, bijna geen auto’s, alleen maar guesthouses en homestays en gewoon een heel relaxt sfeertje. Het weer was er strálend en we hebben van alles gedaan; gefietst, gezwommen, gedoken, gewandeld en we zijn met de locals waar we sliepen naar een motu gegaan (een klein eilandje tegen het rif aan). Superleuke dagen! Daarna was het tijd om terug te gaan naar het hoofdeiland Tahiti. Daar zijn we nog één volle dag in de hoofdstad Pa’peete geweest en toen: vamos! Op weg naar de volgende bestemming.

Reisroute Cook

2.5 uur later landden we op Rarotonga, één van de Cookeilanden. Ik vond de aankomst zelf meteen al helemaal leuk. Bloemenkransen, supergroen landschap en een relaxt, down under sfeertje. Op de een of andere manier voelt dit al helemaal als Nieuw-Zeeland of Australië inderdaad. Maar dan met een ruig eiland randje Knipogen. De temperatuur lag op Rarotonga een stuk lager dan in Frans Polynesië, maar we hebben verder heerlijk weer gehad en ons erg vermaakt. We zijn naar de azuurblauwe Muri lagune geweest, hebben prachtig gesnorkeld, een hike gemaakt dwars over het eiland van Noord naar Zuid, we hebben lekker gebarbecued en zijn naar een gezellig, authentiek marktje geweest. Maar daarover later meer!

Auckland en verder. En nu zitten we dus in Auckland. Op maar ruim 3 uur vliegen vanaf Rarotonga maar in een compleet andere tijdszone! Waar we voorheen 12 uur achter liepen op Nederland, is dat nu ineens ruim 12 uur vóór lopen geworden. Strange. De komende dagen gaan we het nazomerse Auckland bekijken; even wat anders dan wuivende palmbomen en paradijselijke strandjes. Hierna vliegen we naar…Samoa! Een bestemming waar ik heel erg naar uit kijk. Zoals het er nu voor staat, zullen we een week op Upolu blijven, maar misschien dat we toch nog naar een anders eiland van Samoa gaan. We zien wel even. Ik hoop er vooral een paar mooie hikes te kunnen maken en Gerben wil graag een paar gave wrakduiken gaan doen; er liggen daar heel wat oude WO II schepen voor de kust. We vermaken ons in elk geval wel! Na Samoa staat Vanuatu op het programma, maar dat duurt nog even.

Dat is dus even in een notendop wat we de afgelopen weken hebben gedaan en wat er voor de komende tijd op de planning staat. Ik ben heel erg benieuwd wat jou het meeste aanspreekt van al deze bestemmingen?

@Oceanië #nieuw zeeland #cookeilanden #wereldreis #reisroute

6 reacties

• Daphne | LiveTheLifeYouLove.nl

05 mei 2016 om 09:41

Wat zijn die weken weer snel gegaan! Maar wat een ongelooflijke mooie reis maken jullie toch! Vind je het niet jammer dat je niet meer van Nieuw Zeeland ziet? Daar was je nog niet geweest toch? Ik ben echt verliefd geworden op dat land ;-) Helaas kan ik je geen tips geven voor Samoa of Vanuatu, maar ook daar gaan jullie het vast weer te gek hebben! Lekker genieten!!

• Reismeisje Daphne | LiveTheLifeYouLove.nl

06 mei 2016 om 00:11

Ja he ;-)?! Ik zou zeker graag langer door Nieuw Zeeland reizen. Het lijkt me zo prachtig! We zijn er alleen nu puur toevallig uitgekomen op een stop over en aangezien we al wat eerder terug naar huis reizen, moeten we (helaas) nu keuzes maken. Next time :-)!

• Roelfina

05 mei 2016 om 11:48

Bij ons staat Nieuw-Zeeland ook nog op het verlanglijstje, ik volg je verslagen dan ook met plezier!

• Reismeisje Roelfina

06 mei 2016 om 00:20

Leuk te horen Roelfina!

• Linda op Reis

05 mei 2016 om 12:03

Gaaf zeg Bora Bora en de Cook Eilanden! Mooie foto's ook.
    Ik weet niet hoeveel tijd je hebt in Auckland, maar de Bay of Islands ten noorden van Auckland is echt super mooi! Allemaal groene eilandjes die opdoemen uit de oceaan en heel veel dolfijnen :)
    Veel plezier verder met jullie reis!

• Reismeisje Linda op Reis

06 mei 2016 om 00:22

Aiiii, ik zou willen dat we wat meer tijd hadden inderdaad. En het weer een tikkie beter was ;-). Helaas zijn we in Auckland alleen maar op een stop over voor 2.5 dag. Het smaakt in elk geval zeker naar meer!

• Sarah

05 mei 2016 om 13:19

Op het moment ben ik me aan het voorbereiden op een 10-weekse reis door Nicaragua, Costa Rica, Panama en Colombia, en ik heb heel veel aan je blogs gehad die jij over deze landen (op Panama na) hebt geschreven. Jammer dat ik je blog niet eerder heb ontdekt, zodat ik jullie wereldreis vanaf het begin had kunnen volgen. Want dat komt zo ontzettend gaaf over! Het is mijn grote droom om dat nog eens te gaan doen (komt ook nog wel, ik ben pas 23 ;-) ) en vind het heel leuk om te lezen hoe en wat jullie doen. Prachtige foto's ook trouwens bij elke post. Ik kijk uit naar de volgende blogsposts en heel veel plezier!!

• Reismeisje Sarah

06 mei 2016 om 00:24

Wat leuk om te horen :-). De landen die je op de planning hebt staan zijn echt te gek! Nicaragua en Colombia zijn echt 2 van mijn favoriete landen, je gaat het vast superleuk vinden. Ik wens je al vast heel plezier en je gaat vast nog heel veel meer van de wereld zien zo te lezen!

• Margreet Pruis

05 mei 2016 om 19:20

Wat geweldig zeg, al die eilanden !

• Reismeisje Margreet Pruis

06 mei 2016 om 00:26

Ja prachtig he. En het is ook zo veel meer dan alleen strand en zee!

• eenelfje

05 mei 2016 om 23:15

Misschien had ik het al een keer gereageerd over Samoa. Maar een volle week kan je je zeker vermaken op Upolu Samoa, het is er prachtig (vooral Lalomanu Beach en snorkelen is daar prachtig). Savaii is nog mooier en misschien wel leuk om er voor 2 dagen naar toe te gaan om het toch ff te zien. Tip voor als je naar Savaii gaat....als je met de ochtendveerboot gaat en je komt aan op Savaii....ren dan als een gek naar de bus naar je "bestemming" want als je die mist (en hij is best snel weg) dan kan je de hele middag wachten bij de volgende bus die pas vertrekt als de 2e veerboot aankomt, ergens in de namiddag! Ja of je moet een heel stuk lopen naar een autoverhuurder. (Niet van toepassing als je met een huurauto met de veerboot gaat). Ik raad je echt aan om een 4x4 te huren op Upolu en Savaii omdat je dan echt alles kan zien en de bus niet overal komt. Nog een belangrijke tip voor Apia op Upolu. Het is er bloedheet en overdag zijn de honden rustig en aan het slapen. Maar zodra de nacht valt worden ze wakker en zijn ze niet echt vriendelijk!! En dan bedoel ik dat ze echt willen bijten. Dus mocht je in Apia rondlopen en het wordt al donker pak dan zeker de taxi terug naar je hotel (kost bijna niets) en ga echt niet lopend. (Ik overdrijf echt niet). Ik had ook 3 dagen in Auckland en ben toen 2 dagen naar Bay of Islands gegaan, Prachtig daar. Wat ook grapppig is als je van NZ naar Samoa vliegt ga je terug in de tijd (datumgrens, dus je maakt 1 datum 2x mee!.

• Reismeisje eenelfje

06 mei 2016 om 00:28

Wauw, thanks voor al je tips zeg. Super! Ik ga er eens even rustig naar kijken. En een taxi nemen in Apia ;-).

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.