Horror slaapplekken

Reismeisje 20 oktober 2013

Er zijn heel wat hostels, homestays en gewoon tè shabby hotelletjes waar ik ’s nachts wakker heb gelegen. Omdat de grond te hard lag ;-), kakkerlakken een feestje onder ’t bed vierden of ik stijf in mijn lakenzak een poging deed het laken er onder niet aan te raken. Hm, klinkt niet echt fantastisch hè. Gelukkig worden dit soort momenten ook altijd weer afgewisseld met supermooie pareltjes :-). Wil je weten wat tot nu toe mijn top 5 van horror slaapplekken is met het verhaal er achter? Komen ze!

Slaapplekken Nepal

Homestay in Bardia – Nepal. Hoe romantisch dit plaatje er misschien ook uit ziet, dat was ’t verre van. Tijdens een trek door de jungle en sliepen we de eerste nacht bij mensen thuis. Na 10 uur lopen en een lichtelijk verkeerde inschatting van de hoeveelheid water die we nodig hadden ;-), waren we blij met elke slaapplek. Tot we er ook echt gingen liggen…Het bed bestond uit een dik visnet dat veel te klein was voor ons Westerse postuur. Laat staan twee van die posturen. Als ik mijn arm naar buiten stak, pikte één van de kippen die daar op stok zat in. Ja, we lagen serieus in een schuurtje met varken en wat er verder maar rondliep. Kortom, ik sliep hooguit 2 uurtjes en de volgende dag was ’t weer lopen geblazen. Niet mijn beste dag ;-).

Hotel in Delhi – India. India en viezigheid gaan hand in hand. Zeker in de grote steden en al helemaal in Delhi. Dit was een hotel dat serieus de naam hotel niet waardig was, maar hé; lekker goedkoop hè ;-). Ik heb daar echt de hele nacht stijf in mijn lakenzak gelegen en hoorde van alles over de grond trippelen. Bah, bah

. Slaapplekken Ethiopie

Op 3.800 meter in Simien – Ethiopië. Het uitzicht was er fantastisch en slapen in een tentje ansich is ook dikke prima, alleen was de uitvoering hier wat minder. We lagen letterlijk op de grond, mijn vriend lag met zijn voeten buitenboord en het belangrijkste: het was -10°C. Ik geloof niet dat ik ’t ooit zo koud heb gehad als toen. Ondanks mijn lange broek, shirt, trui, muts, handschoenen en slaapzakje lag ik de hele nacht te rillen. Om 1 uur ’s nachts hoopte ik dat ‘t 6 uur in de ochtend was, beetje jammer. Ik moet wel zeggen dat de hoogte hier ook mee speelde; ik had wat last van hoogteziekte, waardoor ik ook niet op mijn best was, maar een fijne nacht was ’t niet bepaald ;-).

Slaapplekken Tibet

Klooster in Noord-Tibet. Tijdens een tripje door Noord-Tibet sliepen we een nachtje bij de monniken in hun klooster. Dat dat een beetje hardcore zou zijn had ik wel verwacht, maar deze kamer was echt wel heel erg back to basic. Ook hier een soort van dik visnet waar we op sliepen en een deur die niet dicht kon. Hadden we midden in de nacht ineens een monnik in de kamer staan! Tja…Ik ben niet snel chagrijnig, maar de volgende dag was er wel één in dat rijtje.

Slaapplekken Nica

Homestay in Miraflor – Nicaragua. Dit was wel een superleuke ervaring, omdat de mensen waar we sliepen zo gastvrij waren. Maar de nacht zelf hoort qua slaapplek wel thuis in dit rijtje. Er stond een bed, maar daar is ook alles mee gezegd. Vieze dekens, alles onder het zand en muren met 20 cm kieren er tussen. Kortom, een koude en brakke nacht, die wel eindigde in een warm ontbijtje bij de houtkachel ;-).

#reizen #nicaragua #India #backpacken #tibet #ethiopie #nepal #hotel #homestay #hostel

3 reacties

• Annika

20 oktober 2013 om 15:39

Haha grappig! Ik was van de week bezig met een soortgelijke blog. Ik schuif 'm nog even vooruit.
    Geen schone lakens en vieze beestjes vind ik nog het ergste. Die in India lijkt me dan ook heel erg! Bleh.

• Reismeisje Annika

21 oktober 2013 om 06:42

Ja, India is inderdaad wel een 'toppertje' ;-). Ben benieuwd naar jouw blog over vieze slaapplekken!

• Maaike

21 oktober 2013 om 10:25

Oh, het zijn wel echt horror slaappekken! Ik vond het al een keer vervelend dat we bij een slechte en vieze camping ons tentje gingen opzetten, maar dat was niks vergeleken met dit!

• Reismeisje Maaike

21 oktober 2013 om 13:27

Haha ;-)

• Jana Vmh

22 oktober 2013 om 13:44

Wow je hebt al veel reizen gemaakt! Ik zou de kriebels krijgen moest ik dit meemaken :p Btw ik vind je blog superleuk en volg je nu op bloglovin :)

• Reismeisje Jana Vmh

22 oktober 2013 om 15:27

Hey Jana! Thanks voor je leuke reactie :-)! Ik hoop dat je veel plezier zult beleven op mijn blog!

• Jana Vmh Reismeisje

23 oktober 2013 om 11:19

Daar ben ik zeker van :) Ik hou van je artikels, ze interesseren me enorm :)! Ik hoop dat ik later, als ik afgestudeerd ben ook zoveel mag reizen :)

• Reismeisje Jana Vmh

23 oktober 2013 om 11:36

:-)! Als dat je droom is, moet je dat zeker gaan doen!!

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.