Fotoverslag van een weekendje Mechelen

Reismeisje 10 maart 2017

Afgelopen weekend was ik een weekendje in het Belgische Mechelen; een stad waar ik voor mijn werk regelmatig kom, maar waar ik eigenlijk heel weinig van wist. Laat staan dat ik de moeite had genomen de leuke kleine straatjes te verkennen Knipogen. Ik moet zeggen dat Mechelen me echt verrast heeft! Want wat een gezellig, mooi en vooral ook sfeervol stadje is dat! Perfect voor een leuke stedentrip vanuit Nederland. Vandaag neem ik je mee in een fotoverslag van ons weekendje weg. Ik hoop dat het je enthousiast maakt!

Mechelen heenreis

BAM! Daar gaan we dan Lachen! Vrijdag einde dag stapten we in de auto en reden we naar onze Zuiderse buren. Het viel me reuze mee met de file en we konden eigenlijk best lekker door rijden. Dank ook nog aan Toerisme Vlaanderen, die deze trip mogelijk heeft gemaakt.

Mechelen aankomst hotel

Ha! Daar zijn we dan Lachen. In ons hotelletje in het centrum. Heerlijk! We verbleven bij Mercure Ve; een hotel aan de Vismarkt, wat echt in het hart van oud Mechelen ligt. Een perfecte uitvalsbasis om de stad te verkennen. Er stond een gezellig welkomstpakketje op de kamer, altijd fijn!

Mechelen avond eten

Don't blame me de slechte foto Tong uitsteken. Gezellig was het in ieder geval! We zijn die avond lekker gaan eten bij brasserie Cosma; een kookwinkel annex restaurantje, waar je echt fan-tas-tisch lekker kunt eten. Ook voor vegetariërs! Je kunt kiezen voor een hoofdgerecht, maar wij hebben gekozen voor allerlei lekkere side dishes, waarmee we een tafel vol met lekkers hadden. Heerlijk!

Mechelen at night

Kijk nou! Mechelen by night Lachen

Mechelen ontbijt hotel

Ha! De volgende ochtend begonnen we met een heerlijk hotel ontbijtje. Love it! We hebben er lekker uitgebreid de tijd voor genomen. Perfect begin van de dag!

Mechelen sightseeing2

Daarna was het tijd om Mechelen te gaan verkennen. Ons hotel zat echt midden in de stad, dus we zijn gewoon naar buiten gelopen en door wat buurtjes gewandeld. Dit is in het oude begijnen buurtje; een heel oude, monumentale wijk waar de vrouwen vroeger voor de zieken zorgden. Heerlijk om rond te slenteren en je te vergapen aan de mooie pandjes.

Mechelen kerk

En check de kathedraal van Mechelen! Een plaatje toch?! Ik ben sowieso fan van kerken en tempeltjes, maar ik vond dit oprecht een heel mooie kathedraal. Prachtig glas in lood en overal mooie, serene hoekjes waar kaarsen brandden.

Mechelen bier

En toen was het tijd voor bier. Mechels bier wel te verstaan Lachen. We kregen een rondleiding door familiebrouwerij Het Anker en wat was dat superleuk zeg! Deze brouwerij wordt gerund door de 5de generatie van de familie en je voelde gewoon de liefde voor bier. Tijdens de rondleiding kregen we uitleg over het brouwproces, wat hun bier uniek maakt en aansluitend gingen we natuurlijk lekker proeven. Goedgekeurd! Een rondleiding bij Het Anker kost €8 per persoon en is zeker de moeite waard.

Mechelen lunch

Na dat bier was het tijd voor een lekkere stevige lunch. Bij de brouwerij zit ook een brasserie, waar je meer dan prima kunt lunchen. Lekker lekker! Na de lunch was het al halverwege de middag en zijn we wat gaan shoppen. Mechelen barst van de leuke boetiekjes, heerlijke boekhandels en fijne koffietentjes. Echt top! Daarna zijn we terug gegaan naar ons hotel en hebben we even heerlijk gerelaxt. Beentjes omhoog, boekje er bij, beetje kletsen en verder niets,

Mechelen muurtje

's Avonds hadden we zin in pizza. We kregen een goede tip van de receptioniste van het hotel. Wij naar dat restaurantje toe, maar helaas zat het he-le-maal vol gepakt met mensen...Geen pizza voor ons Roepen. Wel kwamen we dit superleuke muurtje tegen, waar we natuurlijk even een fotootje moesten maken!

Mechelen eten zaterdag

Uiteindelijk kwamen we uit bij Ellis Gourmet; een fancy burger restaurant in hartje Mechelen. Ik kan de portobello burger meer dan aanraden, zoooooo lekker! Een heerlijk avondje.

De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we einde van de ochtend weer richting Hollanda gegaan. Een heerlijk, relaxt vriendinnenweekendje Lachen. Mechelen is zeker een aanrader! Vertel, wat is jouw favoriete stedentrip dichtbij huis?

@België @Europa #Weekendje weg #belgie #mechelen #fotoverslag #europa

3 reacties

• Christophe

10 maart 2017 om 08:45

Mechelen is heel gezellig, volgende keer eens overnachten in Martin's Patershof, een gerestaureerde kerk!

• Reismeisjenl Christophe

10 maart 2017 om 13:54

Jaaaaa! Dat ken ik inderdaad ook wel.

• Nanda

10 maart 2017 om 09:00

Wat leuk dat je het naar je zin hebt gehad in Mechelen! Gent, Antwerpen, Brugge, Oudenaarde zijn ook leuke plaatsen. Ik woon vlakbij de Belgische grens, dus heb nog nooit in een hotel overnacht daar. Daarnaast vaar ik en kom ik ook wel met het schip in Antwerpen en Oudenaarde, dus heb mijn eigen huis dan altijd mee. Oudenaarde pas ontdekt dat het zo leuk is, daar wil ik nog meer op verkenningstocht! Er is nog een leuke plaats waar ik 1 keer met het schip geweest ben, maar kan nu niet op de naam komen

• Dominique || dominiquetravels.com

12 maart 2017 om 14:02

Ik ben nog nooit in Mechelen geweest! Het ziet er super leuk uit! Gelukkig woon ik lekker dichtbij, dus dat kan altijd nog :)

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.