Fuerteventura en Lanzarote in snapshots

Reismeisje 26 november 2014

Afgelopen weekend waren we een lang weekend op de Canarische Eilanden. Fuerteventura en Lanzarote om precies te zijn. Als je me volgt via Instagram werd je vast dol van de fijne plaatjes ;-) . Want wat vond ik het een te gekke trip! Met dank ook aan Corendon, want het was op hun uitnodiging dat we een heerlijk weekendje konden eilandhoppen. De komende weken zal ik wat meer vertellen over Fuertventura en Lanzarote, maar vandaag al vast een snapshot verslagje van de 3,5 dag die we op beide eilanden zijn geweest!

Fuerteventura vlucht donderdag defi

Donderdag einde dag vertrokken we vanaf Amsterdam naar Fuerteventura. De vlucht duurde toch nog zo’n 5 uur, wat ik eigenlijk best lang vond. Ik bedoel, de Canarische Eilanden; dat is toch Spanje. Je vergeet makkelijk dat de Canarische Eilanden qua ligging toch meer bij Afrika horen..

Fuerteventura hotel aankomst donderdag DEF

Na aankomst op Fuerteventura konden we hop! een busje in en op naar ons hotel. Het was al donker, dus we konden helemaal niets van het eiland zien helaas. Het hotel bleek een enorm groot, all in ding te zijn. Normaal niet echt mijn cup of tea, maar mij hoor je verder niet klagen natuurlijk :-) .

Fuertventura aankomstdiner donderdag DEF

Na eventjes te hebben opgefrist gingen we op weg naar een ander hotel waar we een heerlijke 4 gangen maaltijd geserveerd kregen. Met ook de nodige wijn. Die hard binnen kwam na een lange dag…Daarna nog even een drankje in de bar en toen maar gauw ons bed in. Ik viel echt als een blok in slaap!

Fuerteventura windsurfen vrijdag

De volgende ochtend werd ik wakker van de regen en het onweer. Shit . Zit je op Fuerteventura, krijg je regen! Maar na het ontbijt klaarde de boel helemaal op en stond de zon stralend aan de hemel. Heerlijk! We vertrokken naar zee voor een lesje windsurfen. Superleuk, alleen stond er geen zuchtje wind. Zip. Dus windsurfen werd ’t uiteindelijk niet. Wel hebben we een soort van peddel boarding gedaan. Ken je dat? Op zo’n surfplank balanceren met een grote peddel. Ziet er wat suf uit, maar ik vond ’t echt heel leuk!

Fuerteventura duinen DEF

Na een ochtendje op het water vertrokken we richting het Noorden van Fuertventura. Onderweg bekeken we allerlei mooie plekken, waaronder ook de mooie zandduinen bij Corralejo. Leek net een mini Sahara. Erg mooi! Aan het einde van de dag kwamen we aan in Corralejo; een superleuk en toeristisch stadje.

Fuerteventura restaurant vrijdag DEF

’s Avonds gingen we gezellig eten bij een traditioneel restaurantje. Daar houd ik van :-) . Hammetjes aan het plafond, flessen wijn op tafel en het hele gezin helpt in de bediening. We hebben echt heerlijk gegeten en gezellig zitten kletsen. Topavondje!

Lanzarote wijnboer zaterdag

De volgende ochtend was het vroeg op, want we vertrokken met de ferry richting Lanzarote. Lanzarote ligt op maar 20 minuutjes varen van Fuerteventura. En dat was in dit geval maar goed ook, want ow my; wat werd ik misselijk op die boot zeg. Het was behoorlijk slecht weer waardoor er flinke golven waren. Brrrr. Maar goed, nadat we weer aan land stonden en waren ingecheckt in het meer dan toffe hotel, gingen we op pad. De eerste stop was bij een wijnboer. Daar sta je dan om 11 uur ’s ochtends met je eerste wijntje in de hand 8-O .

Lanzarote kookworkshop zaterdag

Daarna gingen we richting een leuk restaurantje waar we typische Canarische gerechten leerden maken. Of, nou ja, toekeken hoe de koks dat voor ons deden ;-) . Vooral aardappelen met mojo, een soort knoflook-kruiden olie, is te lekker!

Lanzarote uitzicht zaterdag defi

Na de lunch maakten we nog een ronde over het eiland, waar we verschillende highlights bezochten. Daarover later meer! Het weer was alleen nog steeds een beetje jammer…

Lanzarote hotel avond zaterdag DEF

Na een lange dag was het heerlijk om even 2 uurtjes op de hotelkamer te kunnen hangen. Het hotel waar we zaten was echt te gek, hier kun je het vinden.

Lanzarote kustlijn zondag DEF

De volgende ochtend konden we een beetje uitslapen, lekker ontbijten en daarna deden we nog een rondje kustlijn. Op Lanzarote zie je supergoed dat de Canarische Eilanden echt vulkanisch zijn; ruig, zwart gesteente en opgedroogde lavastromen. Ik houd er wel van. Fascinerend. Vooral het national park Timanfaya vond ik fantastisch; daarover later ook meer ;-) . Rond lunchtijd was het al weer tijd om naar de luchthaven te gaan en kwam er een einde aan mijn eerste kennismaking met de Canarische Eilanden.

Ik moet zeggen dat ik echt positief verrast ben. Ik had toch een wat over de top toeristisch beeld en dacht dat er weinig authentiek aan zou zijn. Op Fuertventura is dit deels ook wel zo, maar Lanzarote voelt daarentegen heel authentiek en eigen. Ik ben zeker van plan nog eens terug te gaan! Binnenkort vertel ik je in elk geval meer over deze reis. Ben jij wel eens op de Canarische Eilanden geweest? Wat vond je het mooiste eiland??

@Europa @Spanje #reizen #Spanje #fotografie #europa #eiland #canarische eilanden #fuerteventura #lanzarote

9 reacties

• Bianca

26 november 2014 om 07:41

Leuke foto's! Lanzarote vond ik qua landschap zo bijzonder! Fuerteventura trekt me ook, wil daar ook surfen!

• Jeroen

26 november 2014 om 08:13

Schijnen een paar erg mooie natuurparken op de eilanden te zijn die ikzelf wel eens zou willen zien. Ben er dus nog nooit geweest.
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen hierover :)

• Maire

26 november 2014 om 09:41

Was deze zomer ook een weekje naar Lanzarote met mijn moeder! Vond het landschap daar ook heel bijzonder!

• Reismeisje Maire

26 november 2014 om 11:12

Ja he. Ik was echt aangenaam verrast!

• Patricia

26 november 2014 om 10:12

Mei dit jaar ben ik een week op Lanzarote geweest. Ik vond het geweldig. Het landschap is fascinerend. Ook het zwarte strand..

• Mandy

26 november 2014 om 11:04

wat een leuke en gezellig foto's!! Volgens mij hebben jullie je goed vermaakt. Ik ben ooit in een keer op Gran Canaria geweest. Niet in het toeristische gedeelte, daar was het best leuk.

• Reismeisje Mandy

26 november 2014 om 11:12

Ja, heel erg vermaakt inderdaad :-). Fijn!!

• Merel van Zelst

26 november 2014 om 11:28

Aaah wat een superverhaal! Ik ben in september op Fuerteventura geweest, wat houd ik van dat eiland en de hele mindset. Ik zou zo terug gaan. Ben benieuwd bij welk restaurantje je hebt gegeten daar in Corralejo, want terug ga ik sowieso, alleen ben ik ook niet zo van die toeristische restaurants aan de waterkant, maar meer van de authentieke tentjes :) Heerlijk! Ik kijk uit naar een uitgebreider verslag!

• Reismeisje Merel van Zelst

26 november 2014 om 11:46

Wat leuk Merel! Ik weet de exacte naam niet meer, kom ik snel op terug!!

• Kimber

26 november 2014 om 12:23

Wat mooi zeg! De Canarische Eilanden trekken met niet echt, maar jouw foto's laten zien dat het er prachtig is.

• Caro

28 november 2014 om 22:24

Wat een mooie foto's! Had zulke landschappen er eigenlijk niet bij verwacht, bijzonder:)

• Mijn favoriete dagrugzak | Reismeisje

26 december 2014 om 07:00

[…] onze laatste trip naar Fuerteventura en Lanzarote besloot ik eens een kleinere dagrugzak mee te nemen. Op reis heb ik altijd een kleinere dagbackpack […]

Instagram

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van mijn nieuwste, leukste en mooiste blogs? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief en lees leuke extra’s.