Trainen met een personal trainer, part II

Core buikspier

Een week of 3 geleden schreef ik over mijn keuze om te gaan trainen met een personal trainer. Aangezien daar behoorlijk wat vragen en reacties op kwamen, heb ik besloten af en toe een statusupdate te geven. Bij deze dus :-) . Tot nu toe vind ik het eigenlijk heel goed te doen! Zowel het trainen als ook het eten volgens een bepaald schema. Van het trainen had ik sowieso niet echt verwacht dat ik dit moeilijk zou gaan vinden, aangezien het qua frequentie gelijk is aan wat ik altijd al doe. Het is alleen de manier van trainen die wel anders is. Op dit moment train ik 4x per week, waarvan 2x mijn bovenlichaam en 2x mijn onderlichaam. Elke keer heb ik eenzelfde, vaststaand schema waarmee ik toch goed een uurtje zoet ben. Een uur lang alleen maar krachttraining dus. Dus geen gesmokkel met cardio of even de laatste tien minuutjes een dumbell de lucht in slingeren. Nope. Die hard krachttraining met echt ijzer en tussen de gespierde mannen :-? . Even wennen, maar ik moet zeggen dat ik het nu eigenlijk heel leuk vind. Per oefening doe ik 10 herhalingen en steeds 3 setjes. Komende week ga ik omhoog in het aantal kilo’s, ben benieuwd!


En het eten?
Ja, dat gaat eigenlijk ook dikke prima. Ik ‘mag’ per dag 120 gram eiwitten, 110 gram koolhydraten en 70 gram vetten. Het is even gepuzzel om dat goed samen te stellen, maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt, is het gewoon simpelweg volgen wat mijn excelletje zegt ;-) . Toegegeven, dit is ergens wat spastisch en ik ga dit ook echt niet maanden zo doen, maar het maakt me wel bewust van wát er precies in bepaald voedsel zit. Zo kom ik erachter dat ik serieus never nooit aan mijn eiwitten kom, maar vrij makkelijk over de koolhydraten heen schiet. Terwijl ik niet eens een echte koolhydraatvreter was naar mijn gevoel. Dus voor die bewustwording voor wat je toch naar binnen schuift, vind ik het zelf heel prima om een poosje een strikt schema aan te houden. Daar komt bij dat ik echt alles mag en kan eten. Echt alles. Zolang ik dus maar per dag op die 120 gram eiwitten, 110 gram koolhydraten en 70 gram vetten uit kom. Of bij benadering.


En het resultaat?
Tja, als je nu before and after pictures verwacht, moet ik je helaas teleurstellen. Op Instagram word je er mee overladen, maar ik voel niet de behoefte mijn blote buikje online te delen met de wereld. Dus dat doen we dus ook maar even niet. Wel kan ik zeggen dat er zeker resultaat is :-) . Dat is wel motiverend. Deels vind ik zelf dat het resultaat in de spiegel te zien is. Van mezelf ben ik best tenger van boven en daardoor hoef ik niet superveel te trainen om een gespierde buik te krijgen. Die begint er te komen! En het andere deel is, dat ik het ook in de keiharde cijfers terug zie. Op de weegschaal dus. In 3 weken tijd ben ik bijna 3 kg afgevallen; toch ook een leuke bijkomstigheid ;-). Kortom, ik ga het mooi nog even vol houden zo. Al moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat we nu dus in Lapland zitten en het dan allemaal wat minder makkelijk is om het hele gebeuren strikt te volgen. Maar goed, ik ga mijn best doen. En anders val ik maar ff een weekje niet af :-P . Heb jij wel eens gewerkt met een personal trainer? Wat vond je er van?

Alle reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst